Czym jest digital signage i co powinieneś o nim wiedzieć?

Być może słyszałeś o digital signage, jeśli szukasz sposobu na skuteczny marketing treści w budynkach publicznych lub komercyjnych. Jest to technologia, która w Polsce i na całym świecie znana jest jako digital signage. Pozwala ona na wyświetlanie materiałów promocyjnych na urządzeniach wyświetlających, takich jak monitory reklamowe. Przygotowaliśmy dwuczęściowy przewodnik po tym rosnącym zjawisku. W tym artykule eksperci z naszego sklepu iiyama Hardware wyjaśniają, na czym polega i jakie są jego zalety - zapraszamy do lektury!

Czym jest digital signage?

Wspomniany już termin digital signage jest bezpośrednim tłumaczeniem z angielskich słów, które tworzą nazwę tej technologii. Digital signage często kojarzony jest z marketingiem, ale ma szersze zastosowanie. Możliwe jest bowiem wyświetlanie na nim treści:

  • reklamy,
  • informacji - Na przykład na dworcach kolejowych monitory wyświetlają informacje o opóźnieniach pociągów lub godzinie odjazdu.
  • w formie komunikatów kierowanych np. komunikaty wysyłane do pracowników firmy

Jak ta technologia wygląda w praktyce? Chmura połączona jest z grupą monitorów reklamowych za pośrednictwem sieci LAN (lokalnie) lub Internetu, dzięki czemu zarządzanie digital signage jest łatwe i przyjemne. Monitory mogą być umieszczone w dowolnym miejscu, nawet w odległych lokalizacjach.

Więcej do przeczytania na https://loboslink.pl/baza-wiedzy/czym-jest-system-digital-signage-i-jakie-ma-zastosowanie/

Jakie są cechy charakterystyczne digital signage?

Planując korzystanie z sieci digital signage, musisz znać cechy dobrej sieci digital signage. Korzystaj z oprogramowania, które daje wiele opcji tworzenia treści do wyświetlania na monitorach reklamowych. Oprogramowanie jest fabrycznie wgrane w ekranach od iiyama, więc nie musisz się martwić!

Kolejną kwestią jest niezawodność systemu. Musi on składać się z wysokiej jakości monitorów. Wynika to między innymi z faktu, że pracują one często 24 godziny na dobę, każdego dnia w roku.

Nasi specjaliści z firmy iiyama zalecają również zwrócenie bacznej uwagi na parametry techniczne ekranów wykorzystywanych w sieci digital signage. Monitor powinien być czytelny i posiadać matrycę o przekątnej dostosowanej do jego lokalizacji. Duży sprawdzi się na peronie na dworcu kolejowym, natomiast mniejszy będzie idealny do pasażu w centrum handlowym.

Digital signage

Jakie są korzyści z zastosowania digital signage?

Digital signage to technologia, która ma wiele zalet w stosunku do tradycyjnych nośników informacji, takich jak plakaty czy ulotki. Digital signage jest wykorzystywany przede wszystkim do:

Ten rodzaj ekranu oferuje dużą swobodę, jeśli chodzi o tworzenie treści. Materiały wideo, specjalne efekty wizualne czy przesuwane paski tekstowe, jak w telewizji, to wszystko możliwości.

Można mieć pełną kontrolę nad tym, jakie informacje pojawiają się na przykład na monitorach reklamowych. Można zmieniać grafikę w określonych godzinach lub dostosować ją do konkretnej grupy odbiorców.

Obszar wyświetlania można wykorzystać na wiele sposobów, np. podzielić ekran, aby pokazać zarówno materiały marketingowe, jak i wiadomości dla klientów.

Dlaczego stworzono rozwiązanie w postaci znaku cyfrowego?

Specjaliści iiyama twierdzą, że technologia ta powstała jako odpowiedź na... ogólne znudzenie reklamą. Codziennie jesteśmy bombardowani treściami marketingowymi, więc często ignorujemy tradycyjne formy.

Digital signage bazuje na nowoczesnych technologiach, takich jak monitory reklamowe czy tablica interaktywna. Pozwala to na nową formę przekazu informacji, która m.in. świeci i emituje żywe kolory, aby przyciągnąć wzrok.

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Kontakt

E-mail: usluga@socialmediaplus.pl

Najnowsze i najciekawsze artykuły o mediach w tym też social mediach, marketingu i wiele wiele więcej. Zapraszamy!