Inbound marketing a automatyzacja

Standardowe działania reklamowe z roku na rok stają się coraz mniej skuteczne, a specjaliści od marketingu zaczynają coraz bardziej zdawać sobie z tego sprawę. Przyczyna takiego stanu rzeczy jest jedna: klienci stają się po prostu zmęczeni i znudzeni nudnymi treściami reklamowymi, które nie niosą ze sobą żadnej realnej wartości i niemalże na siłę starają się ich przekonać do kupienia produktu lub skorzystania z danej usługi. Coraz więcej ludzi poszukuje czegoś poważniejszego i faktycznie wartościowego. Niejako odpowiedzią ze strony branży marketingowej na te rosnące coraz bardziej oczekiwania jest inbound marketing. Mówiąc w dużym skrócie, przewiduje on właśnie najróżniejsze działania reklamowe polegające na tworzeniu wartościowych i merytorycznych treści.

Celem takich działań jest doprowadzenie do sytuacji, kiedy to potencjalny klient sam odnajduje naszą ofertę, a nie my jego. Polega to chociażby na prowadzeniu ciekawej strony internetowej czy profilu na Facebooku, gdzie cały czas pojawiają się treści ciekawe i atrakcyjne dla osób zainteresowanych danym tematem. Co ciekawe, również inbound marketing może w dużym stopniu zostać zautomatyzowany – automatyzacja jest obecnie coraz bardziej powszechna w najróżniejszych działaniach marketingowych. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich systemów możemy uważnie śledzić to, jak potencjalni klienci reagują na zamieszczane przez nas materiały i dostosować ich treść w taki sposób, aby przyciągały jak najwięcej odbiorców.

Jednym z głównych celów inbound marketingu jest odejście od nachalnych i – nie oszukujmy się – niezbyt wartościowych treści reklamowych, którymi klienci są już po prostu zmęczeni. Chodzi tu o budowanie wizerunku firmy, która w swojej dziedzinie może uchodzić za prawdziwego fachowca i którą tworzą ludzie faktycznie zainteresowani danym tematem. Jeśli na stronie internetowej czy portalach społecznościowych będziemy umieszczali treści zawierające wiele faktycznie przydatnych informacji które mogą zaciekawić osób pasjonujących się daną branżą, to popularność naszej oferty znacznie wzrośnie. W takich tekstach nie trzeba nawet zamieszczać wyraźnych treści reklamowych – zdobywając zaufanie i szacunek wśród odbiorców, zapewnimy sobie jednocześnie wielu nowych klientów.

Zautomatyzowanie takich działań reklamowych w wielu przypadkach może okazać się niezbędne. Jeśli zamieszczamy przez nas content jest faktycznie wartościowy, to szybko zmieni się on w realną poprawę wyników sprzedażowych. Wówczas jego automatyzacja pozwoli nam na lepsze optymalizowanie tworzonych treści i dostosowywanie ich do potrzeb klientów, tak, aby działania były jeszcze skuteczniejsze. Najlepszą propozycją jest tu system Marketing Automation, doskonałe narzędzie do wdrażania automatyzacji na tym polu. System oferuje mnóstwo niezwykle pomocnych funkcji: monitorowanie aktywności odbiorców w internecie i na portalach społecznościowych, ustalanie ich preferencji, określanie najbardziej skutecznych treści reklamowych, śledzi całą drogę klienta od momentu natrafienia na nasz content aż do zrobienia zakupów, a także pozwala na automatyczne wysyłanie mailingu według określonego przez nas wcześniej schematu. 

W przypadku wdrażania inbound marketingu trzeba liczyć się z koniecznością zarządzania wieloma różnymi kanałami dystrybucji treści jednocześnie – od prowadzenia strony internetowej, poprzez mailing, aż po profile na najróżniejszych portalach społecznościowych. System Marketing Automation znacznie ułatwia zarządzanie nimi wszystkimi równocześnie. Jeśli chodzi o dostosowywanie poszczególnych treści do potrzeb oraz preferencji konkretnych klientów, system sam może podejmować działania i automatycznie optymalizować nasze działania reklamowe tak, aby przynosiły jak najlepsze skutki. Takie zespolenie ze sobą wielu różnych kanałów przekazywania informacji jest niezwykle ważne, jeśli nasz inbound marketing ma być skuteczny. Klienci potrafią bacznie obserwować wszystkie media z których korzysta dana firma, a jakiekolwiek nieścisłości pomiędzy poszczególnymi z nich i zwykły brak konsekwencji w takich działaniach może negatywnie odbijać się na naszym wizerunku.

Bez zaznaczenia swojej obecności na portalach takich jak Facebook czy Twitter, a także bez prowadzenia własnej strony internetowej większość firm jest obecnie skazana na porażkę; prowadzenie skutecznego inbound marketingu bez wykorzystywania tych kanałów komunikacji jest właściwie niemożliwe. Skorzystanie z odpowiedniego systemu do automatyzacji znacznie ułatwi nam to zadanie. Dzięki temu możemy zamieszczać wybrane treści na najróżniejszych portalach jednocześnie, bez konieczności zarządzania wszystkimi z nich osobno. Pozwala to również na lepsze kontrolowanie bardziej oficjalnych informacji prasowych. Wreszcie, jest to niezwykle ważne narzędzie do oceny, jakie treści przynoszą najlepsze efekty i faktycznie przekładają się na lepsze wyniki sprzedaży. Jednym słowem – system taki będzie doskonałą inwestycją dla każdej firmy, która chce z powodzeniem wdrażać u siebie inbound marketing.

Artykuł powstał we współpracy z właścicielem aplikacji iPresso - Marketing Automation

Zobacz również