Biznes i social media

Social media to nie tylko zabawka dla młodych ludzi. To też co dziś coraz bardziej oczywiste bardzo skuteczne narzędzie, coraz powszechniej wykorzystywane w biznesie i marketingu. Jak z niego korzystać, by rzeczywiście przyniosło wymierne efekty? Czemu służyć ma obecność i aktywność na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pintereście, czy Snapchacie?

W dobie nowych mediów internet staje się głównym źródłem informacji. Jak pokazują dane z marca 2016 roku tylko sam Facebook ma 1,79 miliarda użytkowników na świecie (w tym aż 320 milionów Europejczyków)! Każdego dnia odwiedza go 1,2 miliarda osób. Popularność i zasięg mediów społecznościowych sprawiają, że biznes nie rozważa już "czy warto być obecnym w social media". Teraz przedsiębiorstwa analizują - w jaki sposób się w nich odnaleźć i jak skutecznie je wykorzystać. I to w różnych celach!

Media społecznościowe oferują bowiem firmom różnych branż i specjalizacji naprawdę wiele. Mogą one służyć budowaniu i wzmacnianiu relacji z konsumentami - zaprezentowaniu im oferty i możliwości firmy, budowaniu lojalności i zaufania do marki. Mogą być znakomitym narzędziem codziennej komunikacji. Z drugiej strony, social media są też świetnym sposobem na budowanie silnej pozycji na rynku w środowisku biznesowym.

Kluczem do sukcesu - w obu przypadkach - jest odpowiednie wybranie kanału i optymalne - dostosowane do grupy docelowej skonstruowanie przekazu. Bo generalnie, planując obecność w różnych kanałach mediów społecznościowych należy zdawać sobie sprawę, że ich siła tkwi w ich różnorodności. Tym, że pozwalają dotrzeć do różnych grup klientów - w różnych przedziałach wiekowych, o różnym wykształceniu, pozycji zawodowej, upodobaniach i gustach. Mało tego - umożliwiają one ukierunkowanie naszego przekazu dokładnie do tych, na których nam zależy. A tej możliwości żadne inne media nawet nie obiecują.

- Oczywiście różnorodność mediów społecznościowych nie oznacza, że stanowią one kompletnie inne światy. Ich mianownikiem jest forma przekazu. Jak pokazuje praktyka wszędzie - zarówno na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pintereście, Snapchacie czy nawet na Youtubie wszystko kręci się wokół obrazu - grafiki lub ewentualnie filmu. Obrazu, który niesie maksymalnie dużo treści przy możliwie najbardziej minimalistycznej formie. - mówi Aleksandra Nieściuszko Bujnicka z firmy 2B Up Consulting zajmującej się kreowaniem wizerunku firm i ekspertów.

Ponadto, warto pamiętać, że social media charakteryzują się olbrzymią zmiennością. Kanały te ulegają ciągłej ewolucji wynikającej z rozwoju technologii i potrzeb użytkowników. Dlatego bardzo istotne jest ciągłe trzymanie ręki na pulsie i weryfikowanie naszej wiedzy. Tylko to gwarantuje maksymalne wykorzystanie ich potencjału i minimalizuje ryzyko błędu i wystąpienia wizerunkowych, lub biznesowych kryzysów.

Materiał zewnętrzny

Zobacz również

Kontakt

Tel: 794 502 662

E-mail: kontakt@fusoinsystem.pl

Fusion Marketing Sp. z o.o.

os. Centrum A 4 /U3
31-923 Kraków

 

Zapytania dotyczące reklamy w portalu prosimy kierować za pośrednictwem: 

logo agencji contentmarketingowej