Reklamujesz się na Facebooku? Oto błędy, których warto unikać!

Social media marketing, czyli reklama na w mediach społecznościowych to obecnie popularna metoda na zdobycie i utrzymanie klientów.

Media społecznościowe, w tym przede wszystkim Facebook, to potężne narzędzia w rękach przedsiębiorców. Obecnie większość firm korzysta z social media po to, aby tworzyć tam grono fanów i prezentować im przekaz reklamowy – można robić to nawet za darmo, ale dostępne są też płatne metody, na przykład reklamy na Facebooku takie jak Facebook Ads.

Reklama na Facebooku może wydawać się bardzo prosta, ponieważ samo prowadzenie własnego profilu w tym serwisie także nie jest skomplikowane. Jednak reklamy na Facebooku to nie tylko wysoka skuteczność, ale także ryzyko, na które może narazić się każda firma prowadząca swój fanpage.

Jeden błąd może mieć wysoką cenę

W internecie informacje rozchodzą się błyskawicznie – to możliwe przede wszystkim dzięki mediom społecznościowym. W związku z tym popularny Facebook może być zarówno bardzo efektywnym narzędziem w docieraniu do klientów, ale z drugiej strony może także spowodować ich utratę.

Opublikowanie obrażającego odbiorców wpisu, brak reakcji na zgłoszenia klientów oraz inne błędy w prowadzeniu social media marketingu mogą sporo kosztować. Podpowiadamy, jak sprawić, aby reklamy na Facebooku były wolne od popularnych błędów!

  1. Brak określenia grupy docelowej

    Grupa docelowa na Facebooku to grupa osób, do których chcemy skierować swój przekaz reklamowy. Przekaz ten powinien być dostosowany do wymagań i oczekiwań grupy docelowej, ponieważ właśnie wtedy można uzyskać największą efektywność.

    Pod uwagę trzeba wziąć między innymi wiek, płeć, zainteresowania danej grupy docelowej, jej nawyki zakupowe oraz szereg innych danych demograficznych. Warto przy tym pamiętać, że zarówno zbyt wąska, jak i zbyt szeroka grupa docelowa nie będzie dobra!

    Gdy reklamy na Facebooku nie są dostosowane do oczekiwań grupy docelowej, wtedy po prostu nie są skuteczne – także wtedy, gdy reklamodawca chce korzystać z płatnych reklam Facebook Ads.

  2. Brak regularnych wpisów na koncie

    Założenie konta firmy na Facebooku i brak publikacji wpisów to także popularny błąd. Aktualnie coraz więcej osób korzysta z serwisów społecznościowych i szuka informacji o firmach także z ich wykorzystaniem.

    Warto więc systematycznie dodawać wpisy na swoim profilu, aby w ten sposób wspierać budowę lojalnego grona fanów.

  3. Brak interakcji z fanami

    Istotą reklamy na Facebooku jest interakcja z fanami – zainteresowanie ich i zaangażowanie w akcję, na przykład zachęcenie do złożenia zamówienia.

    Gdy prowadzący profil na Facebooku nie będzie podejmował żadnej komunikacji z fanami, na przykład nie będzie odpowiadał na ich pytania, w takim przypadku może wpłynąć to negatywnie na wizerunek firmy.

  4. Brak informacji o obecności na Facebooku

    Wprawdzie wiele osób korzystających z internetu potrafi samodzielnie odnaleźć konto w mediach społecznościowych firmy, to jednak niektórzy po prostu go nie poszukują.

    Aby poinformować klientów, także tych potencjalnych, o tym, że firma obecna jest na Facebooku, warto zastosować odpowiednie oznaczenia na swojej stronie WWW. Wystarczy link kierujący do reklamy na Facebooku, aby przekierować tam zainteresowane osoby.

  5. Nieprzemyślane wpisy na profilu

    Wpisy publikowane na Facebooku powinny być na tyle uniwersalne, aby mogły trafić do jak najszerszej grupy docelowej. Najlepiej, aby nie poruszały kontrowersyjnych tematów i nie powodowały polaryzacji fanów, czyli nie prowadziły do sporów pomiędzy nimi.

    Nawet jeden nieprzemyślany wpis na Facebooku może być poważnym problemem dla firmy i może zaprzepaścić jej dotychczasowe działania promocyjne.

Aby uzyskać jak najlepsze rezultaty, reklama na Facebooku powinna być zaprojektowana i realizowana przez profesjonalistów w tej właśnie dziedzinie. Fachowe i kompleksowe usługi w tym właśnie zakresie oferuje Agencja Social Media Shine On Agency, która dla swoich klientów prowadzi profile w różnych mediach społecznościowych. Więcej informacji o jej ofercie można znaleźć na stronie: https://shineonagency.pl/reklama-facebook-instagram/.

Artykuł zewnętrzny

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz