Nowy format reklamy w kampaniach AdWords dostępny dla wszystkich.

Google sukcesywnie rozwija swój najważniejszy produkt, czyli system reklamowy AdWords. Tym razem na naszych kontach pojawiła się możliwość utworzenia nowego typu reklamy, „Reklama elastyczna”.
 

Co to takiego reklamy elastyczne?

Reklama elastyczna to odpowiedź Google na problem z dziesiątkami rozmiarów miejsc reklamowych udostępnianych przez witryny skupione w sieci reklamowej. Dla zobrazowania problemu poniżej zamieściłem zestawienie rozmiarów reklam graficznych, które należałoby przygotować, aby zapewnić sobie możliwość wyświetlania we wszystkich stowarzyszonych witrynach:


 

Zamiast tego Google zaproponowało nam automat, który na podstawie kilku elementów, takich jak logo, obrazek, nagłówki, nazwa firmy i opis samodzielnie zbuduje reklamę, która dopasuje się praktycznie do każdego dostępnego w sieci Google miejsca reklamowego. Poniżej widać zrzut interfejsu do tworzenia takich reklam:


Należy pamiętać, że w reklamach wyświetlanych na podstawie wprowadzonych danych nie zawsze wystąpią wszystkie elementy. Może się zdarzyć, że wyświetlony zostanie tylko jeden z nagłówków, z opisem lub bez. To samo dotyczy logo i obrazka. Należy więc tak przygotować reklamę, aby przekaz był spójny, niezależnie od liczby wyświetlonych elementów.

Na szczęście kreator wyświetla na bieżąco podgląd w kilku wariantach, więc łatwo wyłapać ewentualnie niedociągnięcia.

Gdzie można wykorzystać reklamy elastyczne AdWords?

Tak jak pisałem, jest to format zastępujący bannery reklamowe, a więc do wykorzystania w kampaniach kierowanych na sieć reklamową. Mogą to być zwykłe kampanie GDN, gdzie jako metodę kierowania wybieramy słowa kluczowe, adresy witryn czy zainteresowania lub kampanie kierowane na użytkowników z określonej grupy remarketingowej.
 

Czy takie reklamy są skuteczne?

To trudne pytanie. Reklamy elastyczne funkcjonują jako zamiennik reklam bannerowych, więc raczej nie należy oczekiwać wyjątkowej skuteczności. Ich przewagą nad zwykłymi bannerami jest natomiast możliwość osiągnięcia większego zasięgu poprzez dopasowanie do mniej typowych rozmiarów przestrzeni reklamowych.

Pewną wadą jest z kolei brak pełnej kontroli nad wyświetlaną kreacją. W pewnych zastosowaniach, np. przy kreowaniu wizerunku, może się okazać, że narzucony przez reklamodawcę, sztywny przekaz reklamowy nie pozwoli wykorzystać potencjału reklam elastycznych.
 

Czy warto używać reklam elastycznych?

Biorąc pod uwagę łatwość ich przygotowania, z pewnością warto spróbować. Oszczędzamy w ten sposób pieniądze, które należałoby wydać na przygotowanie wielu wariantów reklamy przez grafika. Z drugiej strony AdWords daje nam pełną mierzalność efektów, więc po krótkim czasie będziemy mieli porównanie, czy w naszym biznesie takie rozwiązanie się sprawdzi

Jeżeli chcesz zobaczyć, jak przygotowuje się taką reklamę, zapraszam do obejrzenia krótkiego video:

AdWords – reklamy elastyczne w kampaniach display.
 

Materiał partnera zewnętrznego

Zobacz również