Instagram i jego potencjał przy promocji sklepu internetowego

Gdy mówimy o marketingu powinniśmy mieć na uwadze to, że nie ma czegoś takiego, jak nieistotne formy przekazywania treści i komunikaty. Dziś jednak nasza uwaga coraz częściej koncentruje się na obrazie i wideo. Instagram – a co to takiego?

Instagram to dość nietypowe medium społecznościowe, dominuje w nim bowiem przekaz wizualny. Korzystając z niego możemy obserwować wybranych użytkowników, oni zaś mogą obserwować nas. Jeśli dodamy zdjęcie lub wideo, osoby nas obserwujące zyskają możliwość zapoznania się z naszym przekazem. Podobna zasada funkcjonuje, gdy działania takie podejmują obserwowane przez nas osoby. Przekazywanie treści jest intuicyjne, mamy bowiem do czynienia ze specjalną aplikacją, która jest instalowana na telefonie komórkowym. Jeśli więc chcemy zrobić zdjęcie, a następnie opublikować je, należy liczyć się z tym, że czynność ta zajmie nam maksymalnie kilkanaście sekund. Co ciekawe, wideo może trwać maksymalnie pół minuty, co zwiększa atrakcyjność serwisu.

Zalety promowania sklepu internetowego na Instagramie:

1. Możliwość dotarcia do wartościowych grup docelowych Szacuje się, że Instagram jest platformą cieszącą się popularnością prawie trzech milionów Polaków. Co więcej, 73 procent z nich to osoby, które nie ukończyły jeszcze 35 roku życia. Właścicielom sklepów internetowych musi też podobać się to, że nawet 70 procent użytkowników Instagrama obserwuje marki, a tym samym nie ma przesady w twierdzeniu, że mamy do czynienia z medium, dla którego charakterystyczny jest duży potencjał reklamowy. Serwis wyróżnia się też pozytywnie na tle konkurentów w tych wszystkich badaniach, w których dokonuje się pomiaru zaangażowania jego użytkowników, ci bowiem chętnie lajkują i komentują obecne na nim treści. Zdają sobie z tego sprawę także sami twórcy Instagrama planujący w najbliższym czasie wprowadzenie postów promowanych.

2. Szansa na skuteczne działania związane z content marketingiem Content marketing bazuje na publikowaniu treści, które nie tylko zainteresują potencjalną grupę docelową, ale również będą przyciągać uwagę ze względu na swój potencjał viralowy. Tu właśnie na szczególną uwagę zasługuje Instagram, trudno bowiem o inne medium równie skutecznie wspierające procesy viralowe. Instagram umożliwia nie tylko polubienie postu, ale i jego komentowanie, pozwala na stosowanie hasztagów, oznaczanie znajomych i udostępnianie interesujących informacji. Dzięki temu sklep internetowy może się promować nie tylko skutecznie, ale i szybko.

3. Przekaz marketingowy jest zawsze w zasięgu wzroku Samo działanie Instagrama bazuje na aplikacji mobilnej, a jego użytkownicy uruchamiają ją przynajmniej raz dziennie. Dzięki temu możemy mówić nie tylko o samej wygodzie użytkowania, ale i o szybkim dostępie do zdjęć i wideo, co pozwala na większe zaangażowanie ze strony zwolenników omawianego medium. Mobile ma rosnący udział w sprzedaży internetowej postrzeganej jako całość, nie powinno więc zaskakiwać to, że sam marketing wielokanałowy jest dziś postrzegany już nie tylko jako trend, ale i jako konieczność. Gdy komunikacja marki jest spójna i konsekwentna, można na tym jedynie skorzystać.

4. Dodatkowa przestrzeń na konkursy Mechanizmy viralowe, którym tak przychylny jest Instagram, można wykorzystywać na wiele sposobów. Jednym z nich jest organizacja angażujących konkursów. Konkursy mają duże znaczenie dla marketingu między innymi dlatego, że pozwalają na zapoznanie się z historią marki co sprawia, że odbiorca łatwiej się z nią utożsamia. Ich zaletą jest również to, że mają duży potencjał viralowy, można więc się spodziewać, że uczestnicy konkursu sami zaczną go promować nawet, jeśli będą robić to nieświadomie. Nie można tez zapominać o tym, że konkursy zwiększają zaufanie do marki i sprawiają, że staje się ona modna. Wśród konkursów, z którymi mamy do czynienia na Instagramie największą popularnością cieszą się te, które skłaniają swoich uczestników do wstawiania wideo oraz zdjęć oznaczonych odpowiednimi hasztagami. Pozwala to na szybkie rozprzestrzenienie się informacji o konkursie nawet wśród osób, które nie obserwują naszego sklepu.

5. Przestrzeń umożliwiająca tworzenie galerii i zbieranie opinii Instagram jest jednym z tych miejsc, w których można zapoznać się z codziennością jego użytkowników. Właśnie z tego powodu osoby, które z niego korzystają tak chętnie promują marki modowe, technologiczne oraz sportowe. Nowe nabytki to znakomita okazja do tego, aby zakomunikować znajomym fakt wejścia w ich posiadanie, a nie ma chyba aplikacji, która nadawałaby się do tego lepiej niż Instagram. Co więcej, wspomniane publikacje często są postrzegane jako rekomendacje, co po raz kolejny zwraca naszą uwagę na właściwą politykę wykorzystania hasztagów. Jeśli marka ma indywidualny hasztag, każde jej pojawienie się na Instagramie jest marketingowym zyskiem. Nie można nie docenić i tego, że Instagram sprawdza się znakomicie jako galeria. Jeśli odnajdziemy zdjęcie, na którym znajduje się nasz produkt i poprosimy jego autora o zgodę, możemy umieścić je na karcie produktu.

Zobacz również