Jak wykorzystać social media w marketingu?

Media społecznościowe, czyli social media obecnie są jednym z najważniejszych składników internetu. Pełnią również ważną rolę w kontekście marketingowym, pozwalając reklamodawcom na pozyskiwanie nowych klientów poprzez prowadzenie efektywnych kampanii w przestrzeni wirtualnej.

Z najpopularniejszego serwisu społecznościowego, a mianowicie z Facebooka korzysta już ponad 1,65 miliarda osób na całym świecie, co oznacza, że niemalże do czwarta osoba na Ziemi posiada konto na Facebooku. W naszym kraju liczba użytkowników tego portalu również jest bardzo duża. Dla reklamodawców to łakomy kąsek, dlatego też zarówno mniejsze, jak i większe firmy wykorzystują portal do prowadzenia działań reklamowych.

Dlaczego warto postawić na social media?

Dzięki mediom społecznościowym reklamodawcy mogą uzyskać dostęp do bogatej grupy użytkowników. Co więcej, strategia marketingowa poprzez social media może bazować na dobraniu takiej grupy odbiorców, która będzie pokrywała się z grupą docelową dla danego produktu czy usługi. Niezależnie od tego, czy sprzedaje ona ubrania czy oferuje doradztwo biznesowe, dotarcie do klientów jest wtedy jeszcze prostsze.

Social media można wykorzystać na wiele sposobów, między innymi poprzez profil można zwiększyć ruch na firmowej stronie internetowej, zdobywać lojalnych klientów, a w efekcie zwiększyć sprzedaż, a to wszystko bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów. Ważna jest tylko dobra strategia marketingowa, aby móc dotrzeć do najbardziej podatnej na przekaz reklamowy grupy i dopasować się do jej potrzeb.

Skorzystaj z pomocy agencji social media

Wraz ze zwiększeniem zainteresowania mediami społecznościowymi, do gry wkroczyły także agencje social media. Podobnie jak agencje oferujące doradztwo biznesowe, agencje skupione na mediach społecznościowych pomagają swoim klientom w projektowaniu i prowadzeniu kampanii za pośrednictwem Facebooka, Twittera, YouTube, Instagrama czy innych serwisów.

Usługi tego rodzaju oferuje również firma Assay Consulting (Assay.pl), która doradza swoim klientom w doborze optymalnych narzędzi marketingowych. Dodatkowe informacje na temat oferty znaleźć można na stronie Assay.pl.

Artykuł sponsorowany

Zobacz również