
Rynek pracy staje się na nowo rynkiem pracownika. Najlepszych trzeba samodzielnie znaleźć i skusić ofertą. Tylko jak dotrzeć do doświadczonych specjalistów, z unikalnym kursem czy rzadkim językiem obcym? I jak naszą ofertą zainteresować kogoś, kto mógłby być idealnym kandydatem, ale o tym nie wie, bo… aktualnie nie szuka pracy? W sytuacji, w której tradycyjna rekrutacja, system poleceń albo zwykłe zamieszczenie oferty pracy nie wystarczają, z pomocą przychodzą media społecznościowe.
Precyzyjna rekrutacja
Social media pozwalają na dotarcie do wyjątkowo dużej liczby kandydatów – w przypadku samego Twittera jest to 300 milionów osób na całym świecie. Ale o skuteczności tej metody rekrutacji decydują również inne czynniki.
„Po pierwsze docieramy również do osób, które nie poszukują aktywnie pracy, czyli takich, których CV nie znajdziemy w bazach rekruterów. Po drugie, dzięki targetowanym kampaniom, takim jak Monster Social Job Ads, mamy możliwość dokładnego określenia, do kogo ma trafić dane ogłoszenie.” – mówi Bartosz Struzik, Dyrektor Zarządzający międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.
Spójrzmy na usługę Monster Social Job Ads oczami osoby, która ma konto na Twitterze. Wystarczy, że uzupełni swój profil wpisując lokalizację, zawód i przebyte kursy, aby stała się dla pracodawcy potencjalnym atrakcyjnym kandydatem do pracy. Pracodawca z kolei, chcąc dotrzeć do kandydatów o konkretnych kompetencjach, określa je w systemie, który następnie porównuje „wytyczne” z profilami użytkowników Twittera. Osoby, które spełniają kryteria, zobaczą na tablicach tweeta z adresowaną do nich ofertą pracy. I co ważne, będą to zarówno użytkownicy szukający pracy, jak i ci, którzy mimo iż nie poszukują pracy aktywnie, mogą idealnie pasować na oferowane stanowisko. Zasięg ogłoszenia zwiększa się dodatkowo dzięki, typowym dla social mediów, możliwościom dzielenia się i polecania oferty innym użytkownikom.
Młodzi i wykształceni na radarze pracodawców
Twitter podbił świat jakiś czas temu, a i w Polsce z roku na rok jest coraz popularniejszy. Z badań Gemius opublikowanych w czerwcu 2015 roku wynika, że w naszym kraju liczy on już 3,3 mln użytkowników i liczba ta stale rośnie. Co o nich wiemy? 55 proc. stanowią mężczyźni, a 45 proc. kobiety. Najsilniejsza grupa, bo aż 22 proc. użytkowników to osoby w wieku od 25 do 34 lat, sporo bo 18 proc. stanowią osoby w wieku od 35 do 44 lat. Użytkownikami są osoby wykształcone, m.in. dziennikarze, publicyści, szefowie korporacji, przedstawiciele wolnych zawodów, ale także uczniowie i studenci.
„Twitter jest bardzo skutecznym narzędziem dotarcia zwłaszcza do specyficznych, trudno osiągalnych grup zawodowych. Przetestowaliśmy skuteczność usługi Monster Social Job Ads w innych krajach w ramach globalnej grupy Monster. Wierzymy w potencjał mediów społecznościowych i dlatego będziemy dalej ją rozwijać, już wkrótce wzbogacając ją o analogiczne narzędzia wyszukiwania kandydatów na Facebooku”. – podsumowuje Bartosz Struzik z MonsterPolska.pl.
Źródło: biznes.newseria.pl
Polecamy
Najnowsze
Jakie są najlepsze praktyki dotyczące tworzenia treści wideo dla płatnych kampanii na YouTube?
Czy zastanawiasz się, jak stworzyć skuteczne reklamy wideo na YouTube? Może zadajesz sobie pytanie, co zrobić, aby Twoje płatne kampanie... [...]
Komentarze (0)