
W zeszłym roku Facebook został wzbogacony aplikacją Mentions, która transmitowała różne wydarzenia na żywo. Z Mentions skorzystała telewizja FOX, która udostępniła na swojej stronie premierowy odcinek serialu "Opętanie".
Internet wprowadza więcej możliwości, niż telewizja. System VoD umożliwił oglądanie ulubionych seriali o nieokreślonych porach, dlatego widz nie musi się kierować programem telewizyjnym, tylko dostosować transmisję do swoich wymagań.
Często dostęp do seriali w Internecie jest dopiero możliwy po rejestracji w danym serwisie, wykupieniu konta premium oraz instalacji dodatkowych wtyczek i aplikacji. Wszystkie te kroki nie będą wymagane w Facebook Mentions - fanpage danej stacji telewizyjnej, transmituje serial o określonej godzinie, ale video pozostaje na stronie i jest do dyspozycji użytkowników, którzy chcą obejrzeć je później.
Facebook służy nam na codzień, dlatego aplkacja Mentions będzie przez nas traktowana jako przydatny dodatek, niż wymagany i problematyczny program.
Na Facebook Mentions mogą udostępniać wydarzenia tylko gwiazdy, politycy, sportowcy, celebryci, których konta są zweryfikowane. Dzięki aplikacji mogą oni łatwiej kontaktować się ze swoimi fanami i przyciągnąć nowych wielbicieli.
FOX jest pierwszą telewizją, która emituje seriale za pośrednictwem Facebooka i może być przykładem dla pozostałych stacji. Użytkownicy łatwiej i wygodniej mogą oglądać seriale, dostępne na każde urządzenie, które jest połączone z siecią. Jak już wspomniano wcześniej, premiery odbywają się o określonej porze, ale będą też dostępne dla tych, którzy chcą obejrzeć je później. W ten sposób Facebook połączył tradycyjną telewizję z innowacyjnym rozwiązaniem. Dodatkowym atutem jest to, że jeśli mamy daną telewizję w polubieniach, to sami będziemy informowani o premierach. Nie musimy ich szukać w różnych serwisach, które oferują filmy w nienajlepszej jakości. Seriale "na żywo" na Facebook Mentions łączą ludzi - razem z nami film oglądają rzesze pozostałych widzów, którzy komentują i oceniają serial na bieżąco.
Należy wspomnieć, że producenci muszą mieć profit z udostępniania filmu, dlatego tak samo jak w normalnej telewizji, spotkamy się z różnymi reklamami.
Czy seriale mają szanse na zaistnienie na Facebooku? Pomysł ten dopiero wchodzi w życie, dlatego na efekty trzeba zaczekać. Kroki w stronę transmisji na żywo podjął też Twitter, który emituje mecze amerykańskiej ligi NFL.
Do popularyzacji relacji na żywo, przyczynia się chęć bycia na bieżąco z nowościami oraz bezpośrednie oglądanie konkretnych ludzi i sytuacji - bez cenzurowania, usuwania niewygodnych fragmentów i nienaturalnie zmontowanych metariałów. Dodatkowo widz może się poczuć tak, jakby sam uczestniczył w wydarzeniu. Coraz częściej w użyciu są takie aplikacje jak właśnie Facebook Live czy Snapchat, a największą popularnością cieszą się wśród nastolatków.
Media służą nam do dzielenia się różnymi zdarzeniami z naszego życia. W przyszłości filmiki na żywo staną się głównym elementem komunikacji. Wpłynie to także na firmy, które podejmą w tym kierunku różne działania marketingowe.
Polecamy
Najnowsze
Jakie są najlepsze praktyki dotyczące tworzenia treści wideo dla płatnych kampanii na YouTube?
Czy zastanawiasz się, jak stworzyć skuteczne reklamy wideo na YouTube? Może zadajesz sobie pytanie, co zrobić, aby Twoje płatne kampanie... [...]
Komentarze (0)