
Ostatnie wyniki badań algorytmów Google pokazują, że tradycyjne metody marketingu przynoszą coraz gorsze wyniki i zawodzą w wielu momentach. Bez względu na to jakie nośniki marketingu zastosujemy, to skuteczność tradycyjnych metod zdecydowanie spada i nie przynosi pożądanych efektów. Jednak trudno dziś sobie wyobrazić współczesny podejście do handlu i u sług bez odpowiedniego marketingu. Przecież nie od dziś wiadomo, że content is the king, jak to mówią amerykanie, wiec coraz większa grupa marketingowców rozpoczęła poszukiwania nowych metod i sposobów skutecznego marketingu skierowanego do potencjalnych odbiorców.
Powstał więc nowy trend w marketingu, nazwany inbuond marketing, który w języku polskim określany jest jako marketing przychodzący lub marketing wchodzący. Ostatnio pojawił się także jeszcze jeden termin, można nawet najbardziej trafny z wszystkich, a mianowicie marketing przyciągający (http://fusioninboundmarketing.pl/lcze/definicja-inbound-marketingu.html). Marketing znany w tradycyjnym ujęciu, to płatne przekazy, które bardzo często wręcz nachalnie bombardują odbiorców swoimi informacjami i przekazami. Reklama za która trzeba zapłacić, dociera do odbiorców na siłę, ponieważ jest dodawana do artykułów i informacji jakie interesują internautów. Wchodząc na witrynę internetową zostajemy automatycznie zasypani reklamami, w formach coraz bardziej zaawansowanych i niebanalnych, ale zawsze dziej się to bez naszej zgody i nachalnie przeszkadzając w czytaniu i oglądaniu rzeczy które nas interesują.
Takie reklamy przestają przynosić już skutek, ponieważ odbiorcy po pierwsze przyzwyczajają się do nich i ich już nie zauważają, a po drugie zaczęły po prostu irytować swoją obecnością. Dlatego potrzeba wymyślenia czegoś innego, wprowadziła ideę marketingu przychodzącego. Jest to rodzaj marketingu bardziej rozbudowanego, mniej nachalnego, inteligentnie przemyconego do odbioru. W zasadzie jest to content marketing tylko bardziej rozbudowany dodatkowo o marketing partyzancki i społecznościowy. Polega on na tym, że cały czas są budowane nowe treści i przekazy, ale tak zbudowanych, aby stały się wartościowe dla odbiorców, a tym samym lepiej zapamiętane i chętnie odczytywane. Chodzi o to, aby odbiorcy widząc informacje przygotowane pod katem marketingu przyciągającego, chcieli je czytać, przesyłać je dalej do znajomych lub tez publikować na blogach jakie prowadzą.
Każda publikacja musi wynikać z wcześniejszych starannych przygotowań i długofalowych działań, tak by firmy miały pewność, że taka reklama zostanie zauważona i zapamiętana. Odbiorcy na witrynach internetowych nie szukają reklam, tylko konkretnych informacji, a inbound marketing takie właśnie informacje podaje w sposób bardzo sprytny i przemyślany. W zależności od branży taki marketing może mieć różne formy, w tym artykuły, raporty i ebooki, filmiki video, infografiki lub webinaria.
Polecamy
Najnowsze
Jakie są najlepsze praktyki dotyczące tworzenia treści wideo dla płatnych kampanii na YouTube?
Czy zastanawiasz się, jak stworzyć skuteczne reklamy wideo na YouTube? Może zadajesz sobie pytanie, co zrobić, aby Twoje płatne kampanie... [...]
Komentarze (0)