
Dane osobowe klientów i internautów, którzy korzystają ze stron czy sklepów internetowych, powinny być dokładnie zabezpieczone. Służą temu certyfikaty SSL, które zapewniają bezpieczeństwo przekazywanych danych koniecznych do korzystania z witryny. Poznaj certyfikaty SSL, dowiedz się, kto powinien je wprowadzić i przekonaj się, jakie korzyści będzie miała z tego Twoja firma.
Dla kogo są certyfikaty SSL?
Coraz więcej firm stosuje na swoich stronach internetowych certyfikaty SSL. O tym, czym one są, opowiada ekspert z firmy Sprint Data Center:
Certyfikaty SSL to „narzędzia” chroniące witryny internetowe i gwarantujące poufność przesyłanych danych. Są przeznaczone dla podmiotów, które udostępniają swoje usługi za pośrednictwem Internetu.
W szczególności do takich podmiotów zaliczamy:
- banki,
- sklepy internetowe i serwisy aukcyjne umożliwiające wykonanie płatności przez Internet,
- serwisy medyczne przetwarzające dane pacjentów i umożliwiające umawianie wizyt,
- strony administracji publicznej (wypełnianie i przesyłanie dokumentów drogą elektroniczną),
- serwisy uniwersyteckie i szkolne,
- serwery pocztowe i serwery baz danych,
- strony pozwalające użytkownikom na rejestrację kont i profili.
Zalety stosowania certyfikatów SSL w swojej witrynie internetowej
Certyfikaty SSL mają zastosowanie tam, gdzie przetwarzane są dane osobowe. Gwarantują bezpieczeństwo przepływu informacji na stronie. Dzięki certyfikatowi wymiana danych pomiędzy użytkownikiem a serwerem jest zabezpieczona. Osoby nieuprawnione nie mają do nich dostępu. Certyfikaty SSL chronią przed: kasowaniem danych, kradzieżą haseł, numerów kart, kont i posługiwaniem się nimi, fałszowaniem danych.
Certyfikaty SSL wzbudzają zaufanie klientów. Wpływają też pozytywnie na SEO, dzięki czemu witryna jest lepiej widoczna w wyszukiwarkach. Stosowanie certyfikatów to także dostosowanie witryny do światowych standardów, co pozytywnie wpływa na relacje z klientami i przekłada się na wzrost zysków.
Certyfikaty SSL możemy podzielić na 3 klasy:
- DV (Domain Validation) – uwierzytelnienie podstawowe. Szyfrują transmisję informacji. Podczas wydawania certyfikatu sprawdza się, czy podmiot ma prawo do domeny, ale nie weryfikuje się jego danych.
- OV (Organization Validation) – uwierzytelnienie rozszerzone. Szyfrują transmisję informacji, zabezpieczają przez pishingiem czy podsłuchiwaniem transmisji. Podczas wydawania certyfikatu weryfikuje się, czy firma ma prawo do posługiwania się domeną i weryfikuje samą firmę (np. przez wyciąg z KRS). Nazwa podmiotu będzie widoczna w szczegółach wystawionego certyfikatu SSL.
- EV (Extended Validation) – pełne uwierzytelnienie i weryfikacja tożsamości firmy pod względem: statusu prawnego, fizycznej obecności, rzeczywistego prowadzenia działalności, zgodności z danymi urzędowymi, prawa do domeny. W pasku adresu widoczne jest dodatkowe oznaczenie SSL w kolorze zielonym. W szczegółowych informacjach o certyfikacie wyświetlane są dane firmy.
Materiał zewnętrzny
Polecamy
Najnowsze
Jakie są najlepsze praktyki dotyczące tworzenia treści wideo dla płatnych kampanii na YouTube?
Czy zastanawiasz się, jak stworzyć skuteczne reklamy wideo na YouTube? Może zadajesz sobie pytanie, co zrobić, aby Twoje płatne kampanie... [...]
Komentarze (0)