Lejek sprzedażowy w marketingu

Lejek sprzedażowy nie jest żadnym specjalistycznym urządzeniem lub techniką sprzedażową stosowaną poprzez handlarzy. Lejek sprzedażowy to odwrotnie lejek zakupowy czy lejek dochodowy, natomiast choćby momentami określany lejkiem szans sprzedaży. Nazwa na to nie wskazuje, jednak jest to wizualizacja drogi ewentualnego nabywcy, od bycia niezaznajomionym z propozycją czy firmą, po dokonanie zakupu artykułu czy usługi oraz wychodząc choćby dalej: po powtórne zakupy oraz obsługę posprzedażową. Lejek podpowiada dane funkcjonowania, jakie należałoby wykorzystać aby z przeznaczeniem móc uzyskać zamierzony cel sprzedażowy.

Co to jest lejek sprzedażowy?

Określając lejek sprzedaży – jest to konstrukt teoretyczny zrobiony na potrzeby skutecznego administrowania mechanizmem sprzedaży. Lejek ma strukturyzować mechanizm, stwierdzić co mamy robić na każdym spośród jego etapów. I, w drugą stronę, na bazie zachowania klienta informować nas na jakim etapie zakupowym znajduje się ewentualny nabywca.

Jak funkcjonuje lejek sprzedażowy w inbound marketingu?

Każdy otrzymany kontakt (lead) dociera do Twojej bazy danych. Obecnie to od Twoich postępowań zależy, czy przekonwertujesz go w klienta. Tworzenie leadów sprzedażowych to jeden spośród najważniejszych mechanizmów w inbound marketingu. To dzięki niemu uzyskujesz informacje kontaktowe do Twoich ewentualnych konsumentów, jakich potem będziesz mógł poddać mechanizmowi przekonywania, inaczej „lead nurturing”, by stali się końcowo Twoimi kontrahentami oraz „wyznawcami firmy”. To długotrwały oraz mozolny mechanizm, wymagający zainteresowania oraz skutecznej współpracy ze strony działu marketingu i sprzedaży.

Lejek sprzedażowy – zalety

Odpowiednio wykonany lejek jest w stanie zagwarantować nam przede wszystkim dobrych konsumentów – osoby, jakie są bardzo zaciekawione naszą propozycją sprzedażową. Podczas selekcji w trakcie przesuwania się w dół lejka wydzielamy ponieważ leady, z jakich dojdzie do sprzedaży od tychże, jakie są bezczynne. Niewątpliwie naszym zadaniem jest również dowiedzenie się, czemu większa ilość ewentualnych konsumentów nie schodzi na dalszy krok lejka. Czy więc warto? Z całą stanowczością – to urządzenie, jakie zapewnia rzeczywiste rezultaty. Należałoby zobaczyć to we własnej spółce.

Budowa lejka wymusza wskazanie mechanizmu oraz etapów do uzyskania. Samo tworzenie mechanizmu daje wiele zalet. Sprzedawcy uzyskują sygnał jak funkcjonować – ich założeniem jest przeprowadzać ewentualnych konsumentów od jednego kroku do innego. Wielokrotnie złożone zadanie przeprowadzenia sprzedaży jest podzielone na szereg prostszych do ogarnięcia kroków typu: ‘upewnij się że klient ma budżet na zakup tego typu usługi.

Artykuł sponsorowany

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Kontakt

E-mail: usluga@socialmediaplus.pl

Najnowsze i najciekawsze artykuły o mediach w tym też social mediach, marketingu i wiele wiele więcej. Zapraszamy!