9 wskazówek, które sprawią, że więcej osób zapisze się na Twój email


Spójrzmy prawdzie w oczy, nakłonienie ludzi - wielu ludzi - do faktycznego zapisania się na listę mailingową nie jest łatwe. Przy przytłaczającej ilości wiadomości e-mail, które już zalewają nasze skrzynki odbiorcze, zachęcenie ludzi do zapisania się na jeszcze większą ilość wiadomości jest coraz większym wyzwaniem. W rzeczywistości, według Sumo, średni współczynnik opt-in we wszystkich branżach wynosi tylko około 1,95%.

Jednak dla większości z nas, email jest nadal ważną częścią naszej strategii marketingowej, a zwiększenie liczby opt-inów jest krytycznym czynnikiem sukcesu, jeśli chodzi o skuteczność naszych programów email marketingowych. Większość ludzi (91%) sprawdza swoją pocztę elektroniczną codziennie, a większość liderów biznesowych i marketerów nadal wskazuje email jako jeden z najlepszych kanałów marketingowych pod względem ROI.

Biorąc pod uwagę te informacje, ważne jest, abyś Ty lub Twój zespół marketingowy zmaksymalizował swoje możliwości konwersji. Oto więc kilka szybkich wskazówek i trików, które możesz wykorzystać, aby zwiększyć liczbę subskrypcji swojego e-Newslettera i innych aktualizacji e-mailowych.

Jak zdobyć więcej subskrybentów e-maili

  • Nie trzymaj swojej subskrypcji w tajemnicy.
  • Korzystaj z formularzy pop-up.
  • Zaprezentuj natychmiastową wartość.
  • Zaoferuj specjalną zachętę "tylko dla subskrybentów".
  • Daj im zajawkę.
  • Pokaż dowód społeczny.
  • Dodaj pole opt-in do formularzy na stronach docelowych.
  • Spraw, aby Twój email mógł być udostępniany.
  • Testuj, aby dowiedzieć się, co działa, a co nie.

1. Nie trzymaj subskrypcji emaila w tajemnicy.
Typowym problemem większości stron internetowych jest to, że opcja dołączenia do listy mailingowej nie jest łatwo widoczna. W końcu nie możesz zwiększyć liczby opt-inów, jeśli nikt nie wie, gdzie i jak zapisać się do Twoich treści. Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrobić, jest umieszczenie formularza zapisu na swojej stronie internetowej, blogu i/lub stronach zasobów. Aby jeszcze bardziej zwiększyć szanse, dodaj link do formularza w podpisie e-mail, w opisach firmowych kanałów w mediach społecznościowych i innych odpowiednich miejscach.

2. Wykorzystaj formularze pop-up.
Podążając za wskazówką nr 1, formularze wyskakujące HubSpot są łatwym i skutecznym sposobem na zwiększenie widoczności i mocy konwersji subskrypcji e-Newslettera. Narzędzie to, znane wcześniej jako "Lead Flows", jest dostępne dla darmowych klientów HubSpot Marketing Free i umożliwia użytkownikom tworzenie wyskakujących formularzy, które promują wybraną przez nich ofertę na określonych stronach internetowych. Istnieje wiele typów - drop-downs, exit pop-ups i slide-ins (jak można zobaczyć na tej stronie) - dostępnych do tworzenia, więc masz wiele opcji, aby przyciągnąć subskrybentów. Ale niezależnie od metody, którą wybierzesz, AWeber odkrył, że używanie wyskakujących okienek do pozyskiwania subskrybentów konwertowało 1,375% lepiej niż tradycyjny formularz. Dlaczego więc nie spróbować tego narzędzia?

Nie jesteś użytkownikiem HubSpot? Oto artykuł, który omawia 67 innych narzędzi do tworzenia pop-upów i zbierania wiadomości e-mail, aby osiągnąć podobne wyniki.

3. Zademonstruj natychmiastową wartość.
W ramach formularza zapisu, nie pisz po prostu czegoś w stylu "Zapisz się do naszego Newslettera" lub "Dołącz do naszej listy e-mailowej". Borrrriiinngg. Zamiast tego dołącz komunikaty, które opisują wartość twoich treści. Powiedz odwiedzającym, że zapisując się, otrzymają wspaniałe wskazówki i porady, oferty, oszczędności lub inne zachęty warte subskrypcji. Aby odwiedzający chętnie podawali swój adres e-mail, musisz sprawić, że te korzyści będą krystalicznie czyste - i odpowiedzieć na pytanie "co ja z tego będę miał?".

4. Zaoferuj specjalną zachętę "tylko dla subskrybentów".
Innym świetnym sposobem na wygenerowanie większej ilości opt-inów jest danie subskrybentom ekskluzywnego dostępu do jakiejś oferty, czy to darmowych treści, kuponów, zasobów, itp. Na przykład, jeśli oferujesz branżowe białe księgi na swojej stronie internetowej, umieść na tej stronie miejsce, które mówi "Uzyskaj dostęp do ekskluzywnych przewodników niedostępnych nigdzie indziej na tej stronie! Zapisz się poniżej." Albo, daj pierwszorazowym subskrybentom specjalny prezent. Tylko upewnij się, że dotrzymasz obietnicy!

5. Daj im zajawkę. 

Jedna z najlepszych ofert marketingowych, jakie widziałem, pochodziła od faceta, który promował edukacyjną serię maili "5 kroków". Aby zachęcić ludzi do zapisania się do tej serii, zamieścił on krótki filmik prezentujący pierwszy krok. Obok wideo znajdował się formularz i wezwanie do działania: "Chcesz zobaczyć resztę? Zapisz się, a otrzymasz wskazówki od 2 do 5". Nie trzeba dodawać, że zapisałem się na jego listę mailingową.

Spróbuj włączyć teaser z własnych i zobacz, co działa. Może to być filmik, link do dokumentu, kupon lub artykuł z Twojego newslettera. Jeśli zrobisz to skutecznie, sneak-peek może być wykorzystany do przyciągnięcia nowych subskrybentów.

6. Pokaż dowód społeczny.
Liczby mają moc. Kiedy Twoja lista zacznie nabierać rozpędu, warto publicznie pokazać, ilu masz subskrybentów. To pokazuje autorytet i dowód społeczny dla odwiedzających, że Twoja subskrypcja jest warta podania ich cennych danych kontaktowych.

7. Dodaj pole opt-in do formularzy na stronach docelowych.

W dzisiejszym świecie, w którym ochrona danych osobowych konsumentów jest przedmiotem większej uwagi niż kiedykolwiek wcześniej, wymaganie od odwiedzających stronę - nawet tych, którzy dobrowolnie pobierają treści z Twojej witryny - wyrażenia zgody na otrzymywanie Twojego newslettera jest mądrym (i coraz bardziej koniecznym) pomysłem. Zwłaszcza, że regulacje takie jak GDPR globalnie wpływają na strategie marketingowe na gruncie prawnym, uzyskiwanie świadomej zgody na wysyłanie do kontaktów maili wykraczających poza ten zawierający pobrane treści jest czymś, co i tak powinieneś włączyć do swojego email marketingu.

Oczywiście, ta technika może również pomóc Ci zwiększyć wskaźnik zaangażowania w Twój newsletter. Wystarczy, że w formularzu na stronie docelowej umieścisz rozwijane lub zaznaczone pole formularza (które nie jest jeszcze wstępnie zaznaczone) wraz z informacją "Czy chcesz otrzymywać nasz comiesięczny e-Newsletter?". Kiedy ktoś poda swoje dane, aby pobrać Twój e-przewodnik, infografikę lub białą księgę, może wygodnie zdecydować się na otrzymywanie aktualizacji e-mailowych, jak również. Aby zachęcić do uczestnictwa, warto zamieścić link do polityki prywatności Twojej firmy, aby potencjalni subskrybenci wiedzieli, że nie będziesz sprzedawał ich danych osobom trzecim po ich podaniu. 

8. Spraw, aby Twój email był udostępniany.
Pozwól swoim subskrybentom wykonać część pracy za Ciebie! Jeśli to konieczne, umieść w swojej kampanii emailowej link "przekaż dalej znajomemu". Wiele aplikacji do email marketingu ma już wbudowaną taką funkcję lub umożliwia korzystanie z narzędzi takich jak AddThis, dzięki którym odbiorcy mogą udostępniać Twój email w mediach społecznościowych. Nie zapomnij również o umieszczeniu funkcji udostępniania linków społecznościowych na stronie docelowej, na której znajduje się miejsce do zapisu na Twój email.

9. Testuj, aby dowiedzieć się co działa, a co nie.

Jedynym sposobem, aby naprawdę wiedzieć, co działa najlepiej jest przetestowanie opcji subskrypcji. Przetestuj różne oferty, nagłówki, miejsca w formularzu lub zachęty. Użyj narzędzi takich jak Google Content Experiments (darmowe) lub Visual Website Optimizer, aby przeprowadzić testy A/B split testing. Porównując swój formularz zapisu z innymi wariantami, dowiesz się, jakie typy ofert najlepiej sprawdzają się w przypadku Twoich odbiorców. Kiedy już zaczniesz próbować różnych strategii i badać wyniki, prawdopodobnie uda Ci się stworzyć skuteczną ofertę, która drastycznie zwiększy liczbę Twoich opt-inów.

Poczta Interia - dla miłośników elektronicznej poczty

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz