Masz swoją witrynę? Poznaj certyfikaty SSL!

Dane osobowe klientów i internautów, którzy korzystają ze stron czy sklepów internetowych, powinny być dokładnie zabezpieczone. Służą temu certyfikaty SSL, które zapewniają bezpieczeństwo przekazywanych danych koniecznych do korzystania z witryny. Poznaj certyfikaty SSL, dowiedz się, kto powinien je wprowadzić i przekonaj się, jakie korzyści będzie miała z tego Twoja firma.

Dla kogo są certyfikaty SSL?

Coraz więcej firm stosuje na swoich stronach internetowych certyfikaty SSL. O tym, czym one są, opowiada ekspert z firmy Sprint Data Center:

Certyfikaty SSL to „narzędzia” chroniące witryny internetowe i gwarantujące poufność przesyłanych danych. Są przeznaczone dla podmiotów, które udostępniają swoje usługi za pośrednictwem Internetu.

W szczególności do takich podmiotów zaliczamy:

  • banki,
  • sklepy internetowe i serwisy aukcyjne umożliwiające wykonanie płatności przez Internet,
  • serwisy medyczne przetwarzające dane pacjentów i umożliwiające umawianie wizyt,
  • strony administracji publicznej (wypełnianie i przesyłanie dokumentów drogą elektroniczną),
  • serwisy uniwersyteckie i szkolne,
  • serwery pocztowe i serwery baz danych,
  • strony pozwalające użytkownikom na rejestrację kont i profili.

Zalety stosowania certyfikatów SSL w swojej witrynie internetowej

Certyfikaty SSL mają zastosowanie tam, gdzie przetwarzane są dane osobowe. Gwarantują bezpieczeństwo przepływu informacji na stronie. Dzięki certyfikatowi wymiana danych pomiędzy użytkownikiem a serwerem jest zabezpieczona. Osoby nieuprawnione nie mają do nich dostępu. Certyfikaty SSL chronią przed: kasowaniem danych, kradzieżą haseł, numerów kart, kont i posługiwaniem się nimi, fałszowaniem danych.

Certyfikaty SSL wzbudzają zaufanie klientów. Wpływają też pozytywnie na SEO, dzięki czemu witryna jest lepiej widoczna w wyszukiwarkach. Stosowanie certyfikatów to także dostosowanie witryny do światowych standardów, co pozytywnie wpływa na relacje z klientami i przekłada się na wzrost zysków.

Certyfikaty SSL możemy podzielić na 3 klasy:

  1. DV (Domain Validation) – uwierzytelnienie podstawowe. Szyfrują transmisję informacji. Podczas wydawania certyfikatu sprawdza się, czy podmiot ma prawo do domeny, ale nie weryfikuje się jego danych.
  2. OV (Organization Validation) – uwierzytelnienie rozszerzone. Szyfrują transmisję informacji, zabezpieczają przez pishingiem czy podsłuchiwaniem transmisji. Podczas wydawania certyfikatu weryfikuje się, czy firma ma prawo do posługiwania się domeną i weryfikuje samą firmę (np. przez wyciąg z KRS).  Nazwa podmiotu będzie widoczna w szczegółach wystawionego certyfikatu SSL.
  3. EV (Extended Validation) – pełne uwierzytelnienie i weryfikacja tożsamości firmy pod względem: statusu prawnego, fizycznej obecności, rzeczywistego prowadzenia działalności, zgodności z danymi urzędowymi, prawa do domeny. W pasku adresu widoczne jest dodatkowe oznaczenie SSL w kolorze zielonym. W szczegółowych informacjach o certyfikacie wyświetlane są dane firmy.

 

 

Materiał zewnętrzny

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Kontakt

E-mail: usluga@socialmediaplus.pl

Najnowsze i najciekawsze artykuły o mediach w tym też social mediach, marketingu i wiele wiele więcej. Zapraszamy!