
Social media to nie tylko zabawka dla młodych ludzi. To też co dziś coraz bardziej oczywiste bardzo skuteczne narzędzie, coraz powszechniej wykorzystywane w biznesie i marketingu. Jak z niego korzystać, by rzeczywiście przyniosło wymierne efekty? Czemu służyć ma obecność i aktywność na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pintereście, czy Snapchacie?
W dobie nowych mediów internet staje się głównym źródłem informacji. Jak pokazują dane z marca 2016 roku tylko sam Facebook ma 1,79 miliarda użytkowników na świecie (w tym aż 320 milionów Europejczyków)! Każdego dnia odwiedza go 1,2 miliarda osób. Popularność i zasięg mediów społecznościowych sprawiają, że biznes nie rozważa już "czy warto być obecnym w social media". Teraz przedsiębiorstwa analizują - w jaki sposób się w nich odnaleźć i jak skutecznie je wykorzystać. I to w różnych celach!
Media społecznościowe oferują bowiem firmom różnych branż i specjalizacji naprawdę wiele. Mogą one służyć budowaniu i wzmacnianiu relacji z konsumentami - zaprezentowaniu im oferty i możliwości firmy, budowaniu lojalności i zaufania do marki. Mogą być znakomitym narzędziem codziennej komunikacji. Z drugiej strony, social media są też świetnym sposobem na budowanie silnej pozycji na rynku w środowisku biznesowym.
Kluczem do sukcesu - w obu przypadkach - jest odpowiednie wybranie kanału i optymalne - dostosowane do grupy docelowej skonstruowanie przekazu. Bo generalnie, planując obecność w różnych kanałach mediów społecznościowych należy zdawać sobie sprawę, że ich siła tkwi w ich różnorodności. Tym, że pozwalają dotrzeć do różnych grup klientów - w różnych przedziałach wiekowych, o różnym wykształceniu, pozycji zawodowej, upodobaniach i gustach. Mało tego - umożliwiają one ukierunkowanie naszego przekazu dokładnie do tych, na których nam zależy. A tej możliwości żadne inne media nawet nie obiecują.
- Oczywiście różnorodność mediów społecznościowych nie oznacza, że stanowią one kompletnie inne światy. Ich mianownikiem jest forma przekazu. Jak pokazuje praktyka wszędzie - zarówno na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pintereście, Snapchacie czy nawet na Youtubie wszystko kręci się wokół obrazu - grafiki lub ewentualnie filmu. Obrazu, który niesie maksymalnie dużo treści przy możliwie najbardziej minimalistycznej formie. - mówi Aleksandra Nieściuszko Bujnicka z firmy 2B Up Consulting zajmującej się kreowaniem wizerunku firm i ekspertów.
Ponadto, warto pamiętać, że social media charakteryzują się olbrzymią zmiennością. Kanały te ulegają ciągłej ewolucji wynikającej z rozwoju technologii i potrzeb użytkowników. Dlatego bardzo istotne jest ciągłe trzymanie ręki na pulsie i weryfikowanie naszej wiedzy. Tylko to gwarantuje maksymalne wykorzystanie ich potencjału i minimalizuje ryzyko błędu i wystąpienia wizerunkowych, lub biznesowych kryzysów.
Materiał zewnętrzny
Polecamy
Najnowsze
Jakie są najlepsze praktyki dotyczące tworzenia treści wideo dla płatnych kampanii na YouTube?
Czy zastanawiasz się, jak stworzyć skuteczne reklamy wideo na YouTube? Może zadajesz sobie pytanie, co zrobić, aby Twoje płatne kampanie... [...]
Komentarze (0)