Jak zoptymalizować sklep internetowy pod kątem SEO?

Pozycjonowanie ma na celu osiągniecie jak najwyższej pozycji przez serwis w wynikach wyszukiwarek internetowych. Działania SEO zazwyczaj wykonywane są odpłatnie przez specjalistów. Jednak zanim w nie zainwestujesz, możesz samodzielnie podjąć czynności wspierające pozycję Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarkach.

Chodzi przede wszystkim o zoptymalizowanie witryny. Jak to zrobić? W tematykę wgłębiają się specjaliści tworzący oprogramowanie do prowadzenia sklepu Sky-Shop.pl.

 

Dlaczego wysoka pozycja w Google jest ważna?

 

Zanim przejdziemy do wskazówek związanych z zoptymalizowaniem sklepu internetowego pod kątem SEO, najpierw skupimy się na korzyściach wynikających z lepszej pozycji w wynikach wyszukiwarki. Jeśli Twój sklep internetowy i Twoje produkty będą widoczne w Google, to odnotujesz większy ruch na stronie. Powinno również przełożyć się to pozytywnie na Twoje zyski. Chociaż zalety te są banalne, to niektórzy właściciele sklepów internetowych liczą, że ruch na sklepie zrobi się sam lub będzie pochodził z innych kanałów. Nie można jednak zapomnieć, że większość użytkowników, poszukujących produktów, korzysta właśnie z wyszukiwarki Google i wpisuje w nią odpowiednie frazy. Nawet jeśli jesteś na początku drogi w e-commerce i nie stać Cię na profesjonalne pozycjonowanie, to możesz sam poprawić widoczność sklepu w sieci. Zrobisz to dzięki optymalizacji serwisu. Poniżej znajdziesz sprawdzone rady!  

 

1. Domena powinna zgadzać się z nazwą sklepu

 

Zaczniemy od optymalizacji całego sklepu pod kątem SEO. Pierwszą, tak naprawdę banalną wskazówką, jest to, że internetowa domena powinna zgadzać się z nazwą Twojego sklepu. Dlatego, gdy wybierasz określenie dla firmy, sprawdź czy domena jest wolna, czy nie została już przez kogoś kupiona. Ponadto domena sklepu internetowego powinny być prosta, tak by odbiorca z łatwością ją zapamiętał i mógł ją wpisać w wyszukiwarkę. Najlepiej do tego nadają się domeny z końcówką ".pl". Pamiętaj, że domena która nawiązuje do Twojego asortymentu i zawiera słowa kluczowe będzie wartościowa dla użytkowników, a co za tym idzie, również dla Googla. Wspomaga to wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. 

 

2. Twórz unikalne opisy produktów

 

Wartościowe i unikalne opisy produktów dla Googla są bardzo ważne. Pamiętaj, aby nie kopiować opisów i treści z innych stron! Częstym błędem wśród właścicieli sklepów internetowych jest kopiowanie opisów od dostawców. Zjawisko to nosi nazwę duplicate contentu i negatywnie wpływa na pozycjonowanie, ponieważ Google uważa za wartościową stronę tę, na której najpierw pojawiła się treść. Dlatego wyróżnij się na tle konkurencji i zoptymalizuj swój sklep! Twórz unikalne opisy produktów. Pisz prostym i zrozumiałym językiem dla odbiorców. Mów językiem korzyści czyli wskazuj dlaczego klient powinien mieć akurat Twój przedmiot. Ponadto podziel opis na kilka części. W pierwszej wskaż na ogólne właściwości produktu. Następnie rozpisz bardziej szczegółowe informacje o towarze dla kolekcjonerów. Na końcu wstaw specyfikację techniczną produktu – parametry. Upewnij się także, że posiadasz przyjazne linki w sklepie.

 

3. Zamieść słowa kluczowe w tekście

 

Ostatnią wskazówką na dzisiaj, jest zamieszczenie słów kluczowych. Już samym keyword może być domena sklepu internetowego, o czym pisaliśmy na początku. Używaj również słów kluczowych oraz ich synonimów w treści witryny oraz w opisach produktów. Ważne, aby w tytule towaru znajdowała się jego nazwa, model, marka oraz parametry dodatkowe, np. kolor. W tekście także powinieneś zawrzeć słowa kluczowe – najlepiej w natężeniu od 3% do 7 %. Jeśli będzie to więcej, to możesz uzyskać odwrotny efekt. Pamiętaj także o wstawieniu unikalnych tagów. 

 

Podsumowanie

 

Z naszego doświadczenia wynika, że warto jest zadbać o optymalizację sklepu internetowego. Może to poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Zwróć jednak uwagę, że są to tylko bardzo podstawowe działania pozycjonerskie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o SEO, przeczytaj TEN ARTYKUŁ.

 

Zobacz również

Kontakt

Tel: 794 502 662

E-mail: kontakt@fusoinsystem.pl

Fusion Marketing Sp. z o.o.

os. Centrum A 4 /U3
31-923 Kraków

 

Zapytania dotyczące reklamy w portalu prosimy kierować za pośrednictwem: 

logo agencji contentmarketingowej