Skuteczna reklama w Social Media. Jak ją stworzyć? Sprawdź opinię specjalisty FunkyMedia

Prowadzisz fanpage w mediach społecznościowych? Nie ma w tym nic trudnego, prawda? Co innego, jeśli chodzi o ustawianie kampanii reklamowych! Żeby wszystko szło tutaj zgodnie z planem i rzeczywiście przynosiło nam mierzalny skutek – musimy mieć opracowaną strategię oraz obrany cel. Żeby fanpage wybił się na tle innych – potrzeba postawić na skuteczną reklamę!

Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych to jeszcze nie wszystko. Zmiany w algorytmach zarówno na Facebooku, jak i Instagramie spowodowały, że aby odnieść skutek potrzebujemy postawić na skuteczną reklamę. Dziś sam ruch organiczny niestety już nie wystarczy. – mówi Aleksandra Chłapińska, specjalista ds. marketingu internetowego w Agencji FunkyMedia.

Sprawdź, co zrobić, aby ustawić skuteczną reklamę w mediach społecznościowych! Skorzystaj z porad specjalistów!

Na co postawić w przypadku reklam w social media? Podpowiada specjalista FunkyMedia

Reklamę w mediach społecznościowych może ustawić tak naprawdę każdy, kto jest administratorem strony. Jednak, aby taka kampania odniosła skutek musimy zwrócić uwagę na wiele kwestii. Sam wybór celi czy kilku opcji nie wystarczy, by zdobyć ruch. Nieprzemyślana reklama będzie skutkować jednym – przepalaniem budżetu.

Twoje reklamy nie odnoszą skutku? Nie zdobywają lajków? Nie klikają się? To oznacza jedno – w jakimś miejscu popełniasz błąd. Sprawa jest o tyle trudna, że błędnych może być tu kilka rzeczy. Jednak przede wszystkim zadaj sobie pytanie – czy znasz swoją grupę docelową? Czy wiesz, do kogo ma trafić Twoja kampania? Jaki efekt chcesz uzyskać? Musisz zdać sobie sprawę z jednego - bez zrozumienia swoich odbiorców nie odniesiesz sukcesu mówi Aleksandra Chłapińska z Agencji FunkyMedia.

6 błędów popełnianych w kampaniach social mediowych

Jakie błędy najczęściej możesz popełniać tworząc kampanie reklamowe na Facebooku lub Instagramie?

  • Niedostatecznie znasz swoich odbiorców – jeśli nie wiesz, do kogo chcesz kierować reklamę – nie odniesiesz sukcesu. Głównym problemem jest nieodpowiednie targetowanie.

Błędne targetowanie reklam, czyli zbyt szerokie lub zbyt wąskie grupy docelowej to naprawdę duży problem w przypadku reklam w social media mówi Aleksandra Chłapińska z Agencji FunkyMedia. Jeśli zdecydujesz się na zbyt wąskie targetowanie będzie to mieć związek z przepalaniem budżetu. Mały target oznacza większe stawki za reklamy. Jeśli jednak postawisz na zbyt szerokie - to spowoduje, ze reklama dotrze do osób, które nie są nią zainteresowane. Dlatego znając swoją grupę docelową, kierujesz reklamę tam, gdzie powinna się znaleźć dodaje.

  • Tworzysz reklamy bez wcześniejszego planu – jeśli nie masz celu, to oznacza, że nie masz, co liczyć na to, że kampania odniesie skutek. Bez koncepcji nie ma efektów! Dzięki temu zastosujesz odpowiednie teksty reklamowe, dobierzesz grafikę czy skorelujesz budżet.
  • Brak spójności pomiędzy komunikacją na profilu a komunikacją w reklamie – to częsty błąd! Jeśli twoje reklamy nie są spójne z tym, co znajduje się na fanpage’u – nie licz na udaną reklamę. Stali użytkownicy z pewnością zauważą, że coś nie jest w porządku.
  • Dodajesz do reklamy zdjęcia, które nie przyciągają uwagi – to wcale nie oznacza, że musisz być kontrowersyjny. Wręcz przeciwnie. Możesz przyciągnąć użytkownika wybierając po prostu ciekawe, ładne zdjęcie, nawiązujące zręcznie do tematu.
  • Używasz zbyt wiele tekstu – tego nie lubią ani algorytmy w social media, ani użytkownicy. Nie ma co ukrywać, ale w internecie jesteśmy przede wszystkim wzrokowcami. To obraz liczy się najbardziej, dopiero w drugiej kolejności tekst. Reklamy nie mogą być więc przeładowane nadmierną treścią!
  • Tworzysz kampanie pozbawione stylu i emocji

Reklamy, które są pozbawione wyrazu nie trafią do nikogo! Klient, który ma kliknąć w CTA musi być zainteresowany tym, co prezentujesz. Nikt nie wybierze tej reklamy, która go nie pobudziła i nie zainteresowała. Twórz więc takie reklamy, gdzie postawisz na emocje! Staraj się pisać językiem korzyści, bądź obrazowy i docieraj do użytkownika przede wszystkim za pomocą zmysłów – dodaje Aleksandra Chłapińska z FunkyMedia.

Tworzenie kampanii w mediach społecznościowych to cały proces. Może on trwać kilka chwil, a może być częścią długotrwałej strategii. Wszystko tak naprawdę zależy od naszych umiejętności!  

Zobacz również