Jak reklamować się na Instagramie?

Kilka miesięcy temu Instagram udostępnił narzędzie umożliwiające tworzenie treści reklamowych, które z powodzeniem można określić tak mianem nowego, jak i starego. Mówienie o jego innowacyjności nie jest przesadą, jak dotąd bowiem kampanie reklamowe były dostępne jedynie na zamówienie, a tym samym wiązały się z dużymi kosztami. A jednocześnie jest to rozwiązanie, którego mechanizm wcale nie wyda się skomplikowany osobom przygotowującym kampanie reklamowe na Facebooku.

Gdy mówimy o zmianach, nie możemy nie zwrócić uwagi na samą liczbę dostępnych działań, na które możemy sobie pozwolić tworząc tego rodzaju reklamę. Okazuje się, że jest ich mniej niż oferuje ich Facebook. Możliwe jest jednak promowanie posta oraz filmu, a także pobranie aplikacji. Nie bez znaczenia jest i to, że konieczne staje się przygotowanie odpowiedniego zdjęcia, większość formatów stosowanych podczas reklamowania się na FB ma bowiem niewłaściwy rozmiar. Nie można też zapominać o tym, że tekst pojawiający się na zdjęciu może zajmować maksymalnie 20 procent jego powierzchni. Osoby zawodowo zajmujące się rynkiem reklamy w sieci doradzają zatem, aby kampanie reklamowe planowane na Instagramie były przygotowywane w oparciu o zasady real time marketingu.

Instagram to medium dość specyficzne, często okazuje się więc, że najlepiej sprawdzają się te kampanie, które nie mają typowo reklamowego charakteru. Tu kluczowe znaczenie ma więc opowiadana przez nie historia, nie ma też szans na powodzenie projektu, w którym przekaz tekstowy nie ma poważniejszego związku z tym, z czym mamy do czynienia analizując zdjęcie. Sama reklama wiąże się też z ograniczeniem do 300 znaków, choć należy liczyć się z tym, że dłuższy komunikat nie trafi do wszystkich potencjalnych odbiorców ukryty za wielokropkiem. Idealna jest więc sytuacja, w której ograniczymy przekaz reklamowy do 120 znaków. Kolejnym ważnym elementem są hasztagi, kluczowym czynnikiem, który decyduje o sukcesie reklamy jest bowiem ich odpowiedni dobór. Badania, które w 2015 roku przeprowadziła firma IR Center potwierdzają przy tym ich ogromną popularność. Same hasztagi mają zresztą do spełnienia przynajmniej kilka funkcji.

reklama na instagramie

Najważniejsza wiąże się z określeniem grupy osób, do której ma trafić przygotowany przez nas przekaz. Jeśli więc będziemy używać popularnych słów, możemy mieć pewność, że nasz komunikat pojawi się w feedzie osób będących zainteresowanych danym tematem. Oczywiście, samo stosowanie hasztagów powinno być maksymalnie wyważone, jeśli bowiem skoncentrujemy się na słowach najpopularniejszych, grupa naszych potencjalnych odbiorców będzie dość szeroka, a tym samym niedookreślona. Już choćby dlatego coraz większą popularnością cieszą się te hasztagi, które pozwalają na zawężenie komunikatu. W praktyce oznacza to, że jeśli naszym celem jest rozreklamowanie kawiarni w konkretnym mieście, dobrym pomysłem jest użycie hasztagu z jego nazwą. Doprecyzowanie komunikatu jest też możliwe dzięki stosowaniu dodatkowych słów. O tym, czy reklama odniosła sukces przesądza odzew grupy docelowej. Nie możemy więc zapominać o tym, że przekaz jest kierowany do konkretnych osób. Zaangażowanie jako klucz do sukcesu Od reklamy na Instagramie oczekuje się przede wszystkim zaangażowania. Jeśli więc akcja jest dobrze zaplanowana, mamy prawo oczekiwać reakcji pod samym zdjęciem.

Ważny jest też przycisk call to action, który może być ustawiony między innymi jako przekierowanie do witryny, wyświetlenie filmu, czy też aktywność w aplikacji mobilnej. Podczas tworzenia własnego przekazu warto zastanowić się nad tym, jaka reakcja użytkowników wydaje się nam najbardziej atrakcyjna, inne rozwiązanie przyniesie nam bowiem bezpośrednie zwiększenie zainteresowania stroną www, a inne – zainteresowanie odbiorców konkretną akcją. W oczekiwaniu na zmiany Instagram ulega przeobrażeniom i obecnie coraz częściej mówi się o nowym sposobie prezentacji treści, którymi dzielą się osoby oraz firmy. Dotychczas mieliśmy do czynienia z chronologicznym wyświetlaniem zdjęć, teraz jednak decydujący będzie algorytm dostosowany do tego, jak zachowujemy się na portalu.

Zobacz również