Branding – oryginalność wśród konkurencji

Google, Apple, Ludwik, Mercedes – to przykłady kultowych marek, które rozpoznaje prawie każdy konsument. Co zrobić, aby równie mocno zaistnieć w świadomości klientów i wyróżnić się na tle konkurencji?

Najprostsza definicja brandingu to „budowanie świadomości marki”. W praktyce oznacza ona, że klient nie tylko kojarzy daną markę, lecz także utożsamia się z nią w kontekście emocjonalnym. Wartość niematerialna jest tu znacznie cenniejsza niż materialna, rynkowa. O sukcesie marki można mówić dopiero wtedy, kiedy klient będzie kojarzył związane z nią produkty lub usługi. Za tym stoi właśnie branding, czyli zbudowanie takiej strategii i opracowanie takiego planu biznesowego, które w efekcie przyniosą rzeszę wiernych marce klientów oraz wielkie zyski finansowe.

Zajęcie dla zawodowców

Branding to zajęcie nie dla amatorów, ale dla zawodowców. Dlatego, jeśli jest planowany, lepiej powierzyć go agencji marketingowej, takiej jak np. internetum.com, która wśród swoich usług proponuje m.in. budowanie świadomości marki poprzez różne kanały, w tym także social media. To proces czasochłonny i kosztowny. W jego trakcie poszukuje się odpowiedzi na wiele pytań, np.: Z czym kojarzona jest moja firma? Jak jest postrzegana przez klientów? W jakim sensie różni się od konkurencji? Budowanie świadomości marki to kreowanie takiego wizerunku firmy, który będzie wywoływał u klientów konkretne (pozytywne) skojarzenia i emocje. Jednym słowem – to zbudowanie więzi, i to najlepiej jak najtrwalszej (źródło: http://nf.pl/manager/sposob-na-branding,,13478,76).

Rzeczy kluczowe dla marki

Tożsamość każdej marki powinna być zbiorem unikatowych elementów. Nazwa, logo, slogan (claim) – to elementy najistotniejsze dla każdego brandu, które klienci zapamiętują najszybciej. W dalszej kolejności liczą się system identyfikacji wizualnej oraz wygląd strony internetowej. Znaczenie mają zarówno używane kolory, jak i rodzaj zastosowanej czcionki (typografia) – jej wielkość, barwa itd. Każdy z tych szczegółów musi być spójny i tworzyć jasny przekaz reklamowy dla odbiorcy. Dziś w procesie brandingu wykorzystuje się również media społecznościowe (Facebook, Twitter itd.), fora internetowe, newslettery czy mailing.

Zadaniem brandingu jest znalezienie odpowiedzi na konkretne potrzeby klientów. To z pewnością niełatwe wyzwanie, a na jego rezultaty trzeba niekiedy długo czekać. Jednak trafienie do świadomości klientów, bycie przez nich rozpoznawalnym i wpisanie się w ich oczekiwania to rzecz, po którą warto sięgnąć.

Artykuł sponsorowany

Zobacz również