Jakie strategie reklamowe stosują internetowe firmy pożyczkowe?

Instytucje pożyczkowe zmagają się ze specyficzną sytuacją. Z jednej strony muszą przekonać klientów, że z ich usług warto jest skorzystać, a z drugiej zapewnić sobie pełną wiarygodność, którą w przypadku firm pożyczających pieniądze łatwo stracić. Dlatego też ich działania marketingowe są ciekawe i warto je przeanalizować.

Wiarygodność to klucz w branży pożyczek online

Ludzie chcą pożyczać wyłącznie od sprawdzonych i bezpiecznych źródeł, pożyczanie pieniędzy jest zaś kontrowersyjnym tematem, a każde uchybienie ze strony pożyczkodawców jest często nagłaśniane w mediach.

Sytuacji nie ułatwia to, że Polacy często nie widzą różnicy pomiędzy instytucjami pożyczkowymi a parabankami, co działa na niekorzyść tych pierwszych. O ile bowiem firmy pożyczkowe rzadko podejmują kontrowersyjne działania, o tyle działalność parabanków, takich jak np. Amber Gold wzbudza często zasadne zastrzeżenia.

W dodatku obecnie ze względu chociażby na RODO, głośny jest temat ochrony danych, a każdą firmę pożyczkową łatwo jest oskarżyć o nieodpowiednie przetwarzanie danych osobowych, co jednak zwykle nie ma odbicia w rzeczywistości.

Z tych powodów firmy pożyczkowe w swej komunikacji marketingową często kładą nacisk na to, że pożyczanie u nich pieniędzy jest w pełni bezpieczne, także pod kątem odpowiedniego przetwarzania danych osobowych.

Darmowe pożyczki – chwyt marketingowy, czy świetna oferta

Wyrobienie świadomości tego, że dana marka pożyczkodawcy jest wiarygodna to podstawa. Na tym rynku trzeba jednak jeszcze przekonać klientów, o tym, że oferta pożyczki jest nie tylko bezpieczna, ale także i atrakcyjna pod wieloma względami, tym pod względem oprocentowania.

Ciekawą propozycją, która jest obecnie wręcz standardem, jest oferowanie zupełnie darmowych pożyczek, czyli takich, których kwota pożyczki jest równa kwocie spłaty. Tak atrakcyjne oferty nie są dostępne w żadnym banku, a wiele osób zastanawia się, jaki interes w przygotowaniu takich ofert mają firmy pożyczkowe.

Oferowanie darmowych pożyczek wiąże się przecież z kosztami, takimi jak zamrożenie gotówki na czas pożyczki, koszty obsługi klienta itp., a nie przynosi żadnych zysków. Warto jednak pamiętać, że oferta darmowych pożyczek ma pewne ograniczenia, po pierwsze obowiązuje zwykle wyłącznie na pierwszą pożyczkę, pożyczyć można względnie nieduże kwoty, a zobowiązanie należy zwrócić w dość krótkim czasie. Firmy pożyczkowe liczą przy tym, że zadowolony z pierwszej pożyczki klient wróci do nich po to, by zaciągnąć kolejną, już oprocentowaną pożyczkę.

Poniekąd więc zupełnie darmowe pożyczki są zabiegiem marketingowym, mającym na celu przekonanie do swych usług klientów. Z perspektywy klienta takie darmowe pożyczki mogą być jednak postrzegane jako doskonały interes, a ich umiejętne wykorzystanie może okazać się bardzo opłacalne.

Na co jeszcze firmy pożyczkowe kładą nacisk w komunikacji?

Instytucje pożyczkowe i banki mają podobny cel, czyli pożyczanie pieniędzy, funkcjonują jednak na zupełnie odimiennych zasadach, co widać chociażby w reklamach. Banki, co do zasady, chcą byś postrzegane jako instytucje zaufania publicznego, ale też wielu ludziom banki kojarzą się z rozbudowaną biurokracją i nadmiernymi procedurami.

Firmy pożyczkowe online to zaś przedsiębiorstwa usługowe jak praktycznie wszystkie inne np. te należące do branży telekomunikacyjnej. Reklamy firm pożyczkowych nie różnią się więc specjalnie np. o tych prezentowanych przez operatorów sieci komórkowych,  a marketingowcy firm pożyczkowych mają spore pole do popisu, ponieważ oferty pożyczek takie jak kredyt bez zaświadczeń przez Internet mają wiele zalet, które można podkreślić w komunikacji marketingowej.  W reklamach ofert instytucji pożyczkowych często więc można usłyszeć o tym, że są one szybkie, proste i pozbawione zbędnych formalności. Co bardzo ważne przekaz reklamowy jest zgodny z rzeczywistością, ponieważ w dzisiejszych czasach skorzystanie z ofert firm pożyczkowych jest często bardzo atrakcyjne.

Zobacz również