Content is King czyli treść w natarciu

Ostatnie wyniki badań algorytmów Google pokazują, że tradycyjne metody marketingu przynoszą coraz gorsze wyniki i zawodzą w wielu momentach. Bez względu na to jakie nośniki marketingu zastosujemy, to skuteczność tradycyjnych metod zdecydowanie spada i nie przynosi pożądanych efektów. Jednak trudno dziś sobie wyobrazić współczesny podejście do handlu i u sług bez odpowiedniego marketingu. Przecież nie od dziś wiadomo, że content is the king, jak to mówią amerykanie, wiec coraz większa grupa marketingowców rozpoczęła poszukiwania nowych metod i sposobów skutecznego marketingu skierowanego do potencjalnych odbiorców.

Powstał więc nowy trend w marketingu, nazwany inbuond marketing, który w języku polskim określany jest jako marketing przychodzący lub marketing wchodzący. Ostatnio pojawił się także jeszcze jeden termin, można nawet najbardziej trafny z wszystkich, a mianowicie marketing przyciągający (http://fusioninboundmarketing.pl/lcze/definicja-inbound-marketingu.html​). Marketing znany w tradycyjnym ujęciu, to płatne przekazy, które bardzo często wręcz nachalnie bombardują odbiorców swoimi informacjami i przekazami. Reklama za która trzeba zapłacić, dociera do odbiorców na siłę, ponieważ jest dodawana do artykułów i informacji jakie interesują internautów. Wchodząc na witrynę internetową zostajemy automatycznie zasypani reklamami, w formach coraz bardziej zaawansowanych i niebanalnych, ale zawsze dziej się to bez naszej zgody i nachalnie przeszkadzając w czytaniu i oglądaniu rzeczy które nas interesują.

Takie reklamy przestają przynosić już skutek, ponieważ odbiorcy po pierwsze przyzwyczajają się do nich i ich już nie zauważają, a po drugie zaczęły po prostu irytować swoją obecnością. Dlatego potrzeba wymyślenia czegoś innego, wprowadziła ideę marketingu przychodzącego. Jest to rodzaj marketingu bardziej rozbudowanego, mniej nachalnego, inteligentnie przemyconego do odbioru. W zasadzie jest to content marketing tylko bardziej rozbudowany dodatkowo o marketing partyzancki i społecznościowy. Polega on na tym, że cały czas są budowane nowe treści i przekazy, ale tak zbudowanych, aby stały się wartościowe dla odbiorców, a tym samym lepiej zapamiętane i chętnie odczytywane. Chodzi o to, aby odbiorcy widząc informacje przygotowane pod katem marketingu przyciągającego, chcieli je czytać, przesyłać je dalej do znajomych lub tez publikować na blogach jakie prowadzą.

Każda publikacja musi wynikać z wcześniejszych starannych przygotowań i długofalowych działań, tak by firmy miały pewność, że taka reklama zostanie zauważona i zapamiętana. Odbiorcy na witrynach internetowych nie szukają reklam, tylko konkretnych informacji, a inbound marketing takie właśnie informacje podaje w sposób bardzo sprytny i przemyślany. W zależności od branży taki marketing może mieć różne formy, w tym artykuły, raporty i ebooki, filmiki video, infografiki lub webinaria.

Zobacz również