Facebook konkurencją dla TV?

W zeszłym roku Facebook został wzbogacony aplikacją Mentions, która transmitowała różne wydarzenia na żywo. Z Mentions skorzystała telewizja FOX, która udostępniła na swojej stronie premierowy odcinek serialu "Opętanie". 

Internet wprowadza więcej możliwości, niż telewizja. System VoD umożliwił oglądanie ulubionych seriali o nieokreślonych porach, dlatego widz nie musi się kierować programem telewizyjnym, tylko dostosować transmisję do swoich wymagań.

Często dostęp do seriali w Internecie jest dopiero możliwy po rejestracji w danym serwisie, wykupieniu konta premium oraz instalacji dodatkowych wtyczek i aplikacji. Wszystkie te kroki nie będą wymagane w Facebook Mentions - fanpage danej stacji telewizyjnej, transmituje serial o określonej godzinie, ale video pozostaje na stronie i jest do dyspozycji użytkowników, którzy chcą obejrzeć je później. 

Facebook służy nam na codzień, dlatego aplkacja Mentions będzie przez nas traktowana jako przydatny dodatek, niż wymagany i problematyczny program.

Na Facebook Mentions mogą udostępniać wydarzenia tylko gwiazdy, politycy, sportowcy, celebryci, których konta są zweryfikowane. Dzięki aplikacji mogą oni łatwiej kontaktować się ze swoimi fanami i przyciągnąć nowych wielbicieli. 

FOX jest pierwszą telewizją, która emituje seriale za pośrednictwem Facebooka i może być przykładem dla pozostałych stacji. Użytkownicy łatwiej i wygodniej mogą oglądać seriale, dostępne na każde urządzenie, które jest połączone z siecią. Jak już wspomniano wcześniej, premiery odbywają się o określonej porze, ale będą też dostępne dla tych, którzy chcą obejrzeć je później. W ten sposób Facebook połączył tradycyjną telewizję z innowacyjnym rozwiązaniem. Dodatkowym atutem jest to, że jeśli mamy daną telewizję w polubieniach, to sami będziemy informowani o premierach. Nie musimy ich szukać w różnych serwisach, które oferują filmy w nienajlepszej jakości. Seriale "na żywo" na Facebook Mentions łączą ludzi - razem z nami film oglądają rzesze pozostałych widzów, którzy komentują i oceniają serial na bieżąco.

Należy wspomnieć, że producenci muszą mieć profit z udostępniania filmu, dlatego tak samo jak w normalnej telewizji, spotkamy się z różnymi reklamami.

Czy seriale mają szanse na zaistnienie na Facebooku? Pomysł ten dopiero wchodzi w życie, dlatego na efekty trzeba zaczekać. Kroki w stronę transmisji na żywo podjął też Twitter, który emituje mecze amerykańskiej ligi NFL. 

Do popularyzacji relacji na żywo, przyczynia się chęć bycia na bieżąco z nowościami oraz bezpośrednie oglądanie konkretnych ludzi i sytuacji - bez cenzurowania, usuwania niewygodnych fragmentów i nienaturalnie zmontowanych metariałów. Dodatkowo widz może się poczuć tak, jakby sam uczestniczył w wydarzeniu. Coraz częściej w użyciu są takie aplikacje jak właśnie Facebook Live czy Snapchat, a największą popularnością cieszą się wśród nastolatków. 

Media służą nam do dzielenia się różnymi zdarzeniami z naszego życia. W przyszłości filmiki na żywo staną się głównym elementem komunikacji. Wpłynie to także na firmy, które podejmą w tym kierunku różne działania marketingowe. 

Zobacz również