Social media


Działaj rozważnie Social media rozwijają się w ostatnich latach w niezwykle szybkim tempie. Takie kanały jak Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, Pinterest czy Snapchat, okazują się być ogromnie pomocne i skuteczne, oczywiście pod warunkiem, iż prowadzi się je dobrze. Warto także pamiętać, że przysłowiowy kij ma dwa końce, a nasza obecność w social media może też przynieść negatywne skutki.

Chodzi tutaj chociażby o ataki ze strony klientów niezadowolonych z produktu czy usługi, oraz konkurencji, która zrobi wszystko aby popsuć nam dobrą opinię. Warto, a nawet trzeba skorzystać! Konto firmowe w social media to dzisiaj oczywistość i konieczność, dlatego nikt nie wzbrania się przed ich zakładaniem, jeśli zależy mu na powodzeniu firmy. Dobrze poprowadzony kanał chociażby na Facebooku to ogromne możliwości na wypromowanie firmy i doprowadzenie do wzrostu sprzedaży, ale także przyciągnięcia większej uwagi klientów. Dodatkowo, pomóc nam mogą interesujące treści zamieszczane na naszej osi czasu, jak również marketing szeptany czy płatne reklamy. Facebook to jednak nie wszystko, choć stanowi podstawę działalności firm w social media. Wielu przedsiębiorców decyduje się też na zaznaczenie swojej obecności w Google+, czy nawet na Twitterze, oraz na Instagramie, który wciąż bije rekordy popularności. W zależności od branży w jakiej działamy warto także utworzyć ciekawe konto na przykład na YouTubie, Pinterest czy Snapchacie. Wszystkie te kanały mają bowiem wielki potencjał, który powinniśmy wykorzystać. Bądź gotowy na krytykę! Social media ma jednak również swoją ciemną stronę, o której musimy pamiętać decydując się na prowadzenie jakiegokolwiek kanału. Krytyczne opinie o określonym produkcie czy też usłudze jaką oferujemy mogą nam bowiem wystawić niezadowoleni klienci, czy też osoby, którym zależy na tym abyśmy stracili zaufanie osób korzystających z naszej oferty. Tak naprawdę, nawet gdy firma nie ma własnego kanału w social media, negatywne opinie na jej temat mogą się w nich pojawiać. Internet pełen jest stron, na których klienci mogą dzielić się swoimi wrażeniami na temat określonych usług i produktów. Czasem krytyka jest uzasadniona, a innym razem nie, ale faktem jest, iż taki problem istnieje. Jest on tym bardziej poważny, iż coraz częściej klienci w swoich wyborach kierują się opiniami znalezionymi w sieci. Walka z takimi pomówieniami nie należy do najłatwiejszych, ale obecnie dostępne są narzędzia, które w dużej mierze nam to ułatwiają. Należą do nich Sotrender, Google Aletrs czy Brand 24. Dzięki nim, odszukiwanie negatywnych opinii na temat firmy jest wyjątkowo proste, a my otrzymujemy takie informacje jak to kto zostawił dany wpis, gdzie oraz kiedy.

Zobacz również