Dlaczego warto reklamować się na Facebooku?

Reklama na Facebooku to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod promocji w internecie. Dlaczego warto się na nią zdecydować?

Z Facebooka korzysta obecnie kilka miliardów ludzi na całym świecie. Również w Polsce użytkowników tego portalu społecznościowego liczy się w milionach. Dzisiaj Facebook jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron internetowych. Stanowi nie tylko skuteczny sposób na komunikację i wymianę informacji, ale również jest doskonałym miejscem do prowadzenia działań e-marketingowych – reklamy na Facebooku wyróżniają się zarówno wysoką skutecznością, jak również przystępnymi kosztami. Na czym dokładnie polega reklama na FB i co można dzięki niej zyskać?

Social media marketing coraz popularniejszy

Marketing w mediach społecznościowych, czyli social media marketing jest obecnie bardzo popularną metodą marketingu internetowego. Powstał na bazie rosnącego zainteresowania mediami społecznościowymi, w tym przede wszystkim Facebooka, który posiada najwięcej użytkowników wśród mediów tego rodzaju.

Reklama w mediach społecznościowych, w tym także w serwisie Facebook jest obecnie wybierana przez wiele firm – zarówno przez duże korporacje, jak i przez mniejsze działalności. Co można dzięki niej zyskać i na czym dokładnie polega?

Reklamy na Facebooku pozwalają na:

  • podwyższenie sprzedaży produktów i usług
  • zaznaczenie obecności firmy on-line
  • zbudowanie trwałych relacji z klientami
  • wzmocnienie rozpoznawalności marki
  • zdobycie nowych kontaktów

Wobec tego obecność firmy na Facebooku jest obecnie jednym z niezbędnych elementów budowy jej strategii marketingowej. Dzięki temu firma może być bliżej potencjalnych i stałych klientów, aby zapewniać im jeszcze lepszą obsługę i angażować ich w różne akcje.

Wysoka skuteczność – niskie ceny

Facebook to medium społecznościowe, które nie pobiera opłat za złożenie konta – w związku z tym fanpage firmy można prowadzić bez żadnych dodatkowych opłat. Reklama może odbywać się wówczas przez publikowanie na profilu różnych informacji, w tym między innymi o nowościach, promocjach, informacji okolicznościowych.

Oprócz tego reklamy na Facebooku prowadzone są również z wykorzystaniem systemu reklamowego należącego do serwisu, a mianowicie Facebook Ads. Pozwala on na prezentowanie treści reklamowych użytkownikom serwisu zgodnie z wyznaczonymi przez reklamodawcę parametrami.

Reklama Facebook Ads, chociaż jest już płatna, pozwala na uzyskanie bardzo dobrych rezultatów i szybki zwrot z inwestycji. Jako że Facebook dysponuje szeregiem informacji dotyczących swoich użytkowników, reklama ta może być jeszcze skuteczniejsza, ponieważ może być wyświetlana tym osobom, które spełnią określone wymagania, na przykład są w danym wieku, mają takie, a nie inne zainteresowania, znajdują się w konkretnej lokalizacji.

Koszty związane z reklamą Facebook Ads są uzależnione od szeregu czynników, w tym między innymi od zakresu reklamy oraz od konkurencji. Dzięki temu, że dla reklamy można wyznaczyć budżet dzienny albo miesięczny, nie musi być ona również dużym obciążeniem dla reklamodawcy.

Jak prowadzić reklamę na Facebooku?

Profil na Facebooku można prowadzić samodzielnie, ale obecnie coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z fachowej pomocy w tym właśnie zakresie. Doświadczenie pokazuje, że nawet niewielkie błędy popełnione przy przygotowywaniu wpisów i komunikacji z odbiorcami przez media społecznościowe mogą okazać się symbolicznym gwoździem do trumny dla firmy.

W związku z tym bezpieczniejszym wyborem jest wybranie usług agencji zajmujących się social media marketingiem – ich specjaliści będą mogli wtedy opracować optymalną strategię promocji i będą mogli poświęcić w całości swój czas na budowanie atrakcyjnego, przyjaznego dla fanów miejsca w internecie.

Usługi w zakresie marketingu w mediach społecznościowych oferuje również Agencja Social Media Shine On Agency, która posiada w tym zakresie duże doświadczenie. 

Zobacz również