Narzędzia sprzedażowe dla urządzeń mobilnych

Prowadzenie jakiejkolwiek sprzedaży internetowej z jednej strony może być świetnym sposobem na dochodowy biznes, ale z drugiej – niemałym wyzwaniem. Przez internet sprzedawać można niemalże wszystko, ale praktycznie w każdej branży musimy się tu liczyć z bardzo dużą konkurencją.

Z tego powodu każdy zajmujący się tym przedsiębiorca musi umieć dobrze się zareklamować i przede wszystkim skutecznie wykorzystywać wszystkie dostępne narzędzia, które mogą zwiększać sprzedaż – a trzeba przyznać, że obecnie mamy ich do dyspozycji całe mnóstwo. Obecnie coraz poważniejszą pozycję w tej dziedzinie zdobywają smartfony – już teraz powoli zaczynamy uznawać dominację urządzeń mobilnych, a prawdopodobnie będą one jeszcze silniejsze. Coraz więcej ludzi korzysta z nich między innymi do robienia szybkich zakupów internetowych, a sprzedawcy próbują im to ułatwić, przygotowując dla nich liczne aplikacje i przydatne narzędzia.

Jednym z najważniejszych miejsc do reklamowania takiej sprzedaży jest oczywiście największy na świecie serwis społecznościowy, czyli Facebook. Już wcześniej oferował on sprzedawcom wiele możliwości w tej kwestii, a ostatnio oficjalnie zapowiedziano wprowadzenie nowych narzędzi. Jest to bardzo ważne, bowiem urządzenia mobilne odznaczają się nieco inną charakterystyką niż tradycyjne komputery. Sprawia to, że konieczne jest prowadzenie niejako osobnych działań marketingowych, skierowanych wyłącznie do ich użytkowników. Facebook sprawia, że staje się to obecnie znacznie łatwiejsze. Dzięki nowym możliwościom jakie właśnie zaoferował Facebook, jego partnerzy reklamowi będą mogli znacznie zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych – niezależnie od tego, czy reklamują oni jakiekolwiek usługi, czy też towary. 

e-shop

Nowe możliwości współpracują również z innymi portalami z tej grupy – przede wszystkim z Instagramem. Korzystając z nich można o wiele skuteczniej dotrzeć do wybranej grupy odbiorców i zwiększyć zasięg swojej reklamy, poprawiając jednocześnie wyniki sprzedaży. Jedną z najważniejszych nowości jest wprowadzenie funkcji Dynamics Ads na Instagramie. Była ona znana już wcześniej i powszechnie uważa się ją za jedną z najbardziej pomocnych, jeśli chodzi o poprawianie swoich wyników sprzedażowych. Działa ona na bardzo prostej zasadzie; system automatycznie bada preferencje danego użytkownika na podstawie najczęściej przeglądanych przez niego produktów, a następnie dopasowuje do nich wyświetlane reklamy. Na Facebooku stosowano to już od długiego czasu, teraz w taki sposób można reklamować się również na Instagramie.

Rozszerzono również zakres tej funkcji na nowe branże – od teraz mogą z niej korzystać również biura podróży. Jest to bardzo ważne, bowiem mnóstwo badań pokazuje, że coraz więcej ludzi w Ameryce korzysta z urządzeń mobilnych przy planowaniu swoich wakacji. Faktycznie jest to bardzo wygodne rozwiązanie, bowiem w krótkim czasie można zapoznać się ze szczegółami danej oferty i szybko zarezerwować wybrany termin. Następną ciekawą nowością jest ustalanie niestandardowych grup odbiorców i kierowanie do nich treści reklamowych.

Taka opcja była wcześniej dostępna między innymi na Allegro, gdzie sprawdzała się doskonale. Jak pokazują liczne raporty, pozwalała ona na znaczne zwiększenie wskaźnika sprzedaży w bardzo krótkim czasie – takie rozwiązania, które odchodzą nieco od standardowych i mocno utartych schematów, bardzo często okazują się skuteczne. W tym przypadku można było lepiej dotrzeć do osób które z jakiegokolwiek powodu nagle przerwały zakupy, albo prowadziły poszukiwania tak, że ciężko było jednoznacznie określić ich profil zainteresowań. Trudno jest zaprzeczyć temu, że urządzenia mobilne – głównie smartfony – zdobywają coraz większą popularność w wielu dziedzinach. Mnóstwo ludzi korzysta głównie z nich do przeglądania internetu, służą też do robienia zakupów.

Jedno zatem jest pewne: jeśli sprzedawca chce w tych czasach cieszyć się dobrymi wynikami sprzedaży, to musi dostosować się do wymogów owej "mobilności". Nie chodzi tu jedynie o wprowadzanie osobnych systemów sprzedażowych, choć one również są oczywiście bardzo ważne. Niemniej istotne jest jednak dostosowanie swoich działań reklamowych do wymagań użytkowników urządzeń mobilnych.

Zobacz również