Szybkie spojrzenie na sponsorowane treści w mediach społecznościowych

Czy Twój ulubiony użytkownik na Instagram naprawdę lubi nowe słuchawki z funkcją redukcji szumów, czy też udostępnia sponsorowane treści?

Wraz z rosnącą popularnością marketingu afiliacyjnego w mediach społecznościowych, coraz trudniej jest dostrzec, jakie produkty i usługi są naprawdę podekscytowane i które są po prostu płacone do promowania.

Wejdź do FTC, agencji rządowej odpowiedzialnej za nadzorowanie praktyk reklamowych. Przedstawiając nam swoje szczegółowe wytyczne dotyczące postów sponsorowanych i rodzimej reklamy w mediach społecznościowych, zaproponowali nam nawet tę kreatywną narrację:

Załóżmy, że spotkasz kogoś, kto powie ci o wspaniałym nowym produkcie. Ona mówi, że działa cudownie i oferuje fantastyczne nowe funkcje, których nikt inny nie ma. Czy ten czynnik rekomendacji do swojej decyzji o zakupie produktu? Prawdopodobnie. Załóżmy, że osoba ta pracuje dla firmy, która sprzedaje produkt - lub została przez nią zapłacona, aby go wykupić. Czy chcesz wiedzieć, że podczas oceny poparcia świecący rekomendację? Założę się, że tak. To zdroworozsądkowe założenie znajduje się w samym sercu poradników zatwierdzających Federalnej Komisji Handlu (FTC).

Ważne jest, aby być świadomym tych wytycznych, aby nie tylko przestrzegać przepisów, ale również zapewnić swoim słuchaczom cenne i godne zaufania rekomendacje.

Co to jest Sponsorowana zawartość w mediach społecznościowych?

Zgodnie z FKH możesz uznać coś za treści sponsorowane, "jeżeli istnieje związek między osobą popierającą a sprzedawcą, którego konsumenci nie spodziewaliby się i miałoby to wpływ na to, jak konsumenci oceniają poparcie".

Konkretnie, należy dołączyć ujawnienie kiedy:

Otrzymujesz rekompensatę za recenzowanie lub promowanie produktu.
Otrzymałeś bezpłatny lub zniżkowy produkt/usługę w zamian za promocję/recenzję.
Zostaniesz zgłoszony do wygrania znaczącej nagrody.
Jeśli jesteś marką współpracującą z wpływowymi graczami, upewnij się, że partnerzy są świadomi i przestrzegają zasad ujawniania informacji. Nie skończysz jak Warner Bros.

Jak mogę to ułatwić?

Hashtags

Jeśli dzielisz się treściami sponsorowanymi lub rodzimą reklamą na platformie mediów społecznościowych, która wykorzystuje hashtagi, jest to prosty sposób, aby włączyć swoje ujawnienie.

Jest to szczególnie pomocne na Twitterze, gdzie często ujawnienie wychodzi za okno, gdy użytkownicy próbują podzielić się jak najwięcej informacji w ich 140-znakowy limit.

Zgodnie z wytycznymi FTC,

Słowa "Sponsored" i "Promotion" używają tylko 9 znaków. "Płatna reklama" używa tylko 7 znaków. Uruchomienie tweet'a z "Ad:" lub "#ad" - który zajmuje tylko 3 znaki - byłoby prawdopodobnie skuteczne.

Należy pamiętać, że użycie #sp lub #spon niekoniecznie musi wystarczyć, ponieważ użytkownicy mogą nie być w stanie łatwo zrozumieć stojącego za nimi znaczenia - a jeśli większość osób umieszcza #ad na końcu swojego podpisu lub tweeta, to nie spełniasz standardów. (Jednak użycie #ad lub #sponsponsorowanego na początku postu i oznaczanie uchwytu firmy będzie Cię zasłaniać).

Formułowanie

Nawet jeśli jesteś regularnym recenzentem i masz notatkę na swojej stronie internetowej lub w swoim życiorysie stwierdzającą, że często recenzowałeś produkty, to i tak ważne jest, aby ujawniać je we wszystkich postach.

Niekoniecznie musisz pozytywnie wypowiadać się na temat danego produktu, aby wymagać ujawnienia informacji. Nawet jeśli wypowiadasz się negatywnie na temat produktu, nadal musisz zawrzeć w nim swoje relacje z firmą.

W przeciwnym razie:

  • Używaj jasnego i jednoznacznego języka.
  • Oznaczyć firmę na stronach, które dają taką możliwość.
  • W przypadku witryn, w których istnieje funkcja "czytaj więcej", ujawnienie powinno pojawić się powyżej tego (lub "powyżej fałdu").
  • Jeśli włączasz swoje ujawnienie do filmu, upewnij się, że jest ono pokazane na tyle długo, aby było "zauważone, przeczytane i zrozumiane".

Co jeśli jestem Pracownikiem?

Jeśli naprawdę podoba Ci się produkt lub usługa Twojej firmy i pozwalają one na dzielenie się nimi przez pracowników, zrób to! (https://fusionpress.eu/pl/offer-tour-8) Wciąż jednak wymagane jest ujawnienie informacji, nawet jeśli Twoja rola w firmie jest uwzględniona w Twoim profilu.

Gdzie mogę dowiedzieć się więcej?

FKH ma świetną stronę FAQ, na której znajdują się najczęściej zadawane pytania. Sprawdź ją tutaj. Jak zawsze, spraw, aby Twoje treści były wartościowe dla Twoich odbiorców. Twórz uczciwe recenzje i wyrazy uznania podczas pracy z treściami sponsorowanymi (a tak naprawdę z całą treścią).

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz
Kontakt

E-mail: usluga@socialmediaplus.pl

Najnowsze i najciekawsze artykuły o mediach w tym też social mediach, marketingu i wiele wiele więcej. Zapraszamy!