Packshot - bo nawet najdrobniejszy detal ma ogromne znaczenie

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co skłania klienta do zakupu konkretnej rzeczy przez internet? Odpowiedź jest banalna, ale może być zaskakująca. W głównej mierze jest to zdjęcie. Dlaczego tak jest? Ponieważ w obecnych czasach, przy natłoku informacji i wielości stron internetowych, nie mamy czasu na przeglądanie wszystkiego. Decyzję o zakupie podejmuje się jak najszybciej. A pomóc w tym może dobrze zrobione zdjęcie. Wiernie odzwierciedlające produkt i ukazujące w efektowny sposób jakiś jego detal w wielu ujęciach. Tak, aby przykuło oko. Tym właśnie jest packshot.

Packshot potrzebny od zaraz

Czasami wielu sprzedawców posiadających produkty wysokiej jakości zastanawia się, dlaczego ich towary nie cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Przecież są w odpowiedni i fachowy sposób opisane na stronie. Przecież wykonane zostały przy użyciu najnowocześniejszej technologii… Dopiero tym miejscu pojawia się problem. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał prowadzonej przez siebie usługi, potrzebny jest każdy z wymienionych wyżej aspektów. I to wykonany w profesjonalny sposób. Większa część społeczeństwa to wzrokowcy. Zainteresują się produktem, kiedy ten mówiąc kolokwialnie „wpadnie im w oko”. Później oczywiście zagłębią się w fachowo opisaną jego specyfikację i to pomoże im dokonać słusznego wyboru. Jednak ważne jest pierwsze wrażenie, jakie wywrze się na kliencie. A najłatwiej osiągnąć je za pomocą packshotu.

zdjęcia packshotowe

Packshot - co to właściwie jest?

Z definicji w największym możliwie skrócie - jest to zdjęcie lub czasem materiał wideo, przedstawiające produkt, w formie jak najbardziej zbliżonej do oryginalnego wyglądu. Najczęściej na białym, czystym tle, choć nie jest to regułą. Niezwykle istotnym elementem przy jego produkcji jest odpowiednie światło i kadr. Przeznaczeniem packshotu jest najczęściej wykorzystanie go w celach komercyjnych, na przykład w e-handlu czy materiałach drukowanych.

Gdzie jeszcze spotkasz się z packshotami?

Jak już wspomnieliśmy, najczęściej można się zetknąć z nimi na witrynach internetowych zajmujących się e-commercem. Lecz obecne są także w tradycyjnej formie reklamy, czyli w prasie, na ulotkach. Cieszą się dużą popularnością w telewizji i mediach społecznościowych. Właściwie wszędzie mamy styczność z dobrą, ukierunkowaną na sukces fotografią.

Last but not least - postprodukcja i odpowiednie przygotowanie produktu

Na samym końcu warto wspomnieć o bardzo ważnej kwestii, bez której nie można się obejść przy okazji powstawania packshotów. Postprodukcja, czyli odpowiednie przygotowanie produktu, jest elementem kluczowym. Podstawowa korekta ekspozycji czy wprowadzenie odpowiedniego cienia bez straty jakości zdjęcia, to niezwykle ważne zadania. Po ich dokonaniu zdjęcie jest już w wersji finalnej i gotowej do ekspozycji.

Packshot, czyli profesjonalne podejście się opłaca

Każdy przedsiębiorca, który korzystał w przeszłości z profesjonalnych firm fotograficznych, takich jak Prototu, świadczących usługi na najwyższym poziomie, wie, że dla jego interesu jest to opłacalne. Korzyści są miarodajne i namacalne. Dobrze sfotografowany produkt znaczy lepiej widoczny produkt. A z tego miejsca już tylko krok do zwiększonych obrotów firmy.

Zobacz również

Komentarze (0)

Zostaw komentarz